Wroclavia czyli dworzec PKS, handel, kino i usługi w jednym

• Powstająca we Wrocławiu Galeria Wroclavia będzie miała 71 tys. mkw., 200 sklepów, 7 tys. mkw. biur, 20 sal kinowych i nowoczesny dworzec autobusowy PKS.
• Inwestycję za 240 mln euro buduje francuska spółka inwestycyjno-deweloperska Unibail-Rodamco.
• Cały obiekt ma być gotowy w październiku 2017 r.
Wroclavia czyli dworzec PKS, handel, kino i usługi w jednym
Tak będzie wyglądać Wroclavia (fot.mat.prasowe)

Tam, gdzie dotychczas był we Wrocławiu dworzec autobusowy PKS, w kwartale ulic Borowska, Dyrekcyjna, Sucha i Joanitów, powstaje kompleks handlowo–biurowy z dworcem autobusowym.

– Prace idą zgodnie z planem. Inwestycja, warta 240 mln euro, ma być gotowa w październiku 2017 r. – mówi Jacques Boursault, dyr. realizacji projektu Unibail-Rodamco.

Centrum handlowe będzie się nazywać Wroclavia. Kompleks będzie zintegrowany z nowoczesnym dworcem autobusowym o powierzchni 5 tys. mkw. Operatorem dworca będzie spółka Polbus PKS. Na poziomie -2. powstanie 14 stanowisk autobusowych.

Nowy obiekt nie będzie - tak jak poprzedni - pełnił funkcji parkingu dla autokarów. Hol terminala autobusowego z kasami biletowymi będzie na poziomie 0.

Zdjęcie z budowy galerii
Zdjęcie z budowy galerii

Obiekt będzie miał 71 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej pod wynajem. Na tej przestrzeni znajdzie się 200 sklepów, a wśród nich popularne, krajowe i międzynarodowe marki. Unibail-Rodamco podpisało już umowy z największymi grupami odzieżowymi na łączną powierzchnię ponad 28 tys. mkw.

Ponadto, Wroclavia oferować będzie 20 różnorodnych restauracji, w tym między innymi nieobecny dotychczas w mieście, najnowszy koncept Vapiano. W kompleksie będą także biura na wynajem. Klienci będą mogli także odwiedzić dwudziestosalowe kino Cinema City, z salami VIP i pierwszą we Wrocławiu salą z technologią IMAX.

– 18 procent powierzchni przeznaczona zostanie pod rekreację i rozrywkę – mówi Jakub Skwarło, dyr. operacyjny Unibail-Rodamco.

Na dachu, pomiędzy zespołem biurowców, a częścią gdzie będą restauracje, bary i wejście do kina – zaprojektowano tereny zielone z ogrodem. Inwestor podkreśla, że bliskie są mu rozwiązania ekologiczne. Dlatego w obiekcie ma być wykorzystywana zielona energia a na dachu obiektu, w specjalnej strefie pszczelarium, mają być… ule dla pszczół.

Od ulicy Joannitów budynek będzie miał „zieloną fasadę” w formie pionowych całorocznych ogrodów - aż 65 % całej zaplanowanej zieleni znajdzie się właśnie tutaj.

Kierowcy otrzymają do swojej dyspozycji 2300 miejsc parkingowych. Na rowerzystów czekać będą miejsca parkingowe na zewnątrz jak i kryty parking w środku budynku (400 miejsc parkingowych dla rowerów). Według szacunków inwestora obiekt będzie miał 13 mln klientów rocznie, a pracę możne tam znaleźć 1500 osób.

Obiekt został zaprojektowany przez polską pracownię IMB Asymetria Architekci, która wśród swoich realizacji ma m.in. centra handlowe, gmachy użyteczności publicznej, kultury oraz sztuki. Wystrój wnętrz Wroclavii opracowuje paryska pracownia Saguez&Partners.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE