PARTNER PORTALU
  • BGK

Wrocław, Wysoka: jak pobiegnie wschodnia obwodnica

  • pt    16 grudnia 2015 - 09:47
Wrocław, Wysoka: jak pobiegnie wschodnia obwodnica
Po głębokiej analizie, zarząd zadecydował, że droga przejdzie przez Wysoką – Cezary Przybylski, marszałek województwa o wschodniej obwodnicy Wrocławia - fot.wroclaw.pl

Zarząd województwa dolnośląskiego przedstawił preferowany wariant dla tzw. południowego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. Jest szansa, że pojedziemy nią w drugim kwartale 2020 roku.




Do zakończenia tzn. wschodniej obwodnicy Wrocławia (drogi wojewódzkiej Bielany-Łany-Długołęka) brakuje jeszcze dwóch fragmentów. Jednego na północy i tego najbardziej oczekiwanego – na południu Wrocławia (z Żernik Wrocławskich do Bielan). Zarząd województwa przedstawił właśnie wariant, który będzie preferowany na południu.

– Po głębokiej analizie, przy której wzięliśmy pod uwagę wszystkie za i przeciw, zarząd zadecydował, że droga przejdzie po projektowanym przebiegu przez Wysoką – mówił Cezary Przybylski, marszałek województwa.

Dodał, że realizacja inwestycji jest możliwa także dzięki porozumieniu z prezydentem Wrocławia, które zakłada, że miasto dołoży do brakujących fragmentów inwestycji 33 miliony złotych. Pozostałe pieniądze na drogę mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego.

– Droga będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku. Na wysokości osiedla Wysoka, czyli najbardziej newralgicznego puntu ze względu na zabudowania, zamierzamy osadzić drogę na estakadzie, wraz z przejściem pod wiaduktem i ze ścieżką rowerową. Mają być zainstalowane również półokrągłe ekrany akustyczne – uzupełniał Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.

Obwodnica ma przebiegać nad ulicą Ołtaszyńską, wzdłuż ogrodów działkowych, i łączyć się z al. Karkonoską w okolicy Auchan. Z decyzji cieszył się zarząd Rady Osiedla Ołtaszyn.

Wszyscy liczą na to, że droga rozwiąże problem korków na południu Wrocławia. Chodzi o 50 tysięcy mieszkańców.

Protest mieszkańców Wysokiej

Jednak wątpili w to przedstawiciele Inicjatywy Wysoka. Uważają oni, że droga, mająca charakter obwodnicy, nie powinna mieć tylko po jednym pasie i przebiegać przez środek osiedla.

– Będzie stała zakorkowana. My nie jesteśmy przeciwko tej drodze, ale niech ta inwestycja zostanie przeprowadzona racjonalnie. Są bardziej korzystne warianty. Zróbmy coś, patrząc w przyszłość. Tej drogi, w tym przebiegu nawet nie będzie można nigdy rozbudować – apelowali.

Wskazywali również, że w tej sytuacji mają uzasadnione podstawy do wystąpienia na drogę sądową po odszkodowania, które szacują na co najmniej 160 milionów.

– Chcemy rozmawiać o wariancie niekolizyjnym dla około 3 tys. mieszkańców Wysokiej i uważamy, że wariant, który nie podroży ani nie opóźni inwestycji, da się wypracować – mówili przedstawiciele Inicjatywy Wysoka.

Decyzja środowiskowa

Zarząd województwa ponownie podkreślił, że jest to kierunkowa decyzja i urzędnicy będą starać się o decyzję środowiskową dla tego wariantu, a potem chcą zorganizować przetarg na zasadzie „zaprojektuj i wybuduj” i rozpocząć inwestycję na południu.

– Jeśli nie będzie zdecydowanych protestów ze strony społecznej, istnieje szansa, że w drugim kwartale 2020 roku inwestycja zostanie zakończona – dodaje Jerzy Michalak.

Przetarg na projekt drugiego-północnego odcinka ma być ogłoszony w 2016 roku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • wkr, 2016-10-03 10:10:55

    W Wysokiej kupili mieszkania z adnotacją w aktach notarialnych ze wiedzą o tym ze będzie droga. Niestety mało kto o tym wie a mieszkańcy cicho siedzą!!! "Dobra cena, dobra lokalizacja (blisko Wrocławia) a drogę jak nam będą chcieli wybudować to oprotestujemu z dziećmi na rękach" ...  rozwiń
  • mieszkaniec Wojnowa, 2015-12-17 09:04:06

    Wygląda na to, że wygodnie jest urzędnikom dyskutować na temat odcinka południowego i pomijać temat odcinka północnego, co do którego nie ma przeszkód w realizacji. Przecież w tym roku miał być wyłoniony wykonawca tych robót ?
  • Antek, 2015-12-17 08:40:20

    Brawo Wysoka! Urzędnicy - jak by mogli - to by wybudowali tylko jeden pas i wprowadzili ruch wahadłowy. Że też nie ma na to kary.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.