Wschodni Szlak Rowerowy, utworzono klaster, który będzie zarządzać Green Velo

Podpisano porozumienie w sprawie powołania przez marszałków województw Polski Wschodniej klastra, który będzie zarządzać ponadregionalną trasą dla rowerzystów. Szlak Green Velo prowadzi m.in. przez miejsca cenne przyrodniczo i bogate w zabytki. Obejmuje także ważne węzły komunikacyjne i przesiadkowe.
Wschodni Szlak Rowerowy, utworzono klaster, który będzie zarządzać Green Velo
Wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak (fot. mr.gov.pl)

Trasa o długości ponad 2 tys. km, biegnąca przez pięć województw: lubelskie (414 km), podkarpackie (459 km), podlaskie (603 km), świętokrzyskie (211 km) i warmińsko-mazurskie (394 km), to największe w Polsce i wyjątkowe w skali Europy przedsięwzięcie z zakresu turystyki rowerowej.

Trasa rowerowa przyciągnie turystów

- Dzięki ponad 270 mln zł z Programu Rozwój Polski Wschodniej powstał zupełnie nowy, markowy produkt turystyczny. Jestem przekonany, że dzięki Green Velo zwiększy się liczba turystów w Polsce Wschodniej, co przełoży się na wzrost popytu na usługi świadczone głównie przez małe i średnie przedsiębiorstwa z sektora turystki i na tworzenie miejsc pracy – powiedział wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak podczas konferencji podsumowującej projekt promocji trasy Green Velo.

- Wschodni Szlak Rowerowy będzie ważnym impulsem dla dalszego rozwoju gospodarczego makroregionu, wykorzystującym jego unikalny potencjał przyrodniczy – dodał.

Specjalny klaster będzie zarządzał trasą

Spotkaniu towarzyszyło uroczyste podpisanie porozumienia w sprawie powołania przez marszałków województw Polski Wschodniej klastra, który będzie zarządzać ponadregionalną trasą dla rowerzystów.

- Utworzenie Green Velo to dotychczas największe rowerowe przedsięwzięcie w Polsce, w którego realizację zaangażowanych jest blisko 200 podmiotów – zaznaczył wiceminister Hamryszczak.

Jego infrastrukturalna część (pięć projektów realizowanych przez samorządy województw Polski Wschodniej) objęła m.in. modernizację istniejących tras rowerowych i budowę nowych odcinków, utworzenie sieci miejsc postojowych (Miejsca Obsługi Rowerzystów) i odpowiednie oznakowanie całej trasy (na potrzeby utworzenia szlaku opracowano nowe, specjalne znaki drogowe).

Prace nad utworzeniem szlaku dobiegają końca. W województwie lubelskim sfinalizowano i odebrano wszystkie roboty związane z budową i oznakowaniem trasy. W warmińsko-mazurskiem zakończono już prace i aktualnie trwa etap odbioru ostatnich odcinków. Natomiast w województwach podkarpackim, podlaskim i świętokrzyskim prowadzone są ostatnie prace inwestycyjne i równolegle odbierane są gotowe odcinki.

 


KOMENTARZE (9)ZOBACZ WSZYSTKIE

24Polecam artykuł Max Kolonko, który pokazuje, że Komorowski wraz z PO przez lata okradali Polskę i byli na usługach Niemców!!!
Powinni za to wszystko odpowiedzieć przed nami, prawdziwymi POLAKAMI. Nie dajmy sobie dłużej mydlić oczu przez te niemieckie media. CZYTAJCIE JAK BYŁO!! bookstar.pl/
...8538 rozwiń

Damian, 2016-01-13 15:17:46 odpowiedz

Projekt jest niedopracowany, bo brakuje połączeń kolejowych. Trudno jest np. dojechać do Węgorzewa, Gołdapi i wielu innych miejscowości na szlaku, że wymienię tylko woj.warmińsko-mazurskie.Żeby wyruszyć na szlak trzeba jakoś do niego się dostać.

no name, 2016-01-04 08:23:20 odpowiedz

Planuję w wakcje wyjazs na 10 dni. UUważam tąą inwestycję za trafioną w dziesiątkę. Promocja, czym szersza tyl mepsza, może nawet do badaczy latających żab trafiać bo przecież oni też być może na rowerze jeżdżą a jeżeli nie to może ich ktoś w końcu do tego zachęci głów ie przez pokazanie takiego szl...aku. Mnie brakuje odpowiednio szerokiej bazy naclegowej. Mam nadzieję że do lata spęcznieje. Całą resztę zapweniam sobie samodzielnie. W końcu Polakiem jestem a to zobowiązuje do ponadprzeciętnej zaradności na szlaku rozwiń

pllo, 2016-01-03 16:10:36 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE