PARTNER PORTALU
  • BGK

Wydłużony termin dla autostrady A1

  • PAP    24 sierpnia 2012 - 11:15
Wydłużony termin dla autostrady A1

O siedem dni Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydłużyła termin wykonania najpilniejszych prac przez wykonawcę dwóch odcinków autostrady A1 w województwie kujawsko-pomorskim.




Dodatkowy czas ma pomóc irlandzkiej firmie w uporządkowaniu formalności. Jak poinformowano w wydanym komunikacie, GDDKiA zdecydowała się przedłużyć czas na najpilniejsze prace przy budowie dwóch odcinków autostrady A1 na wniosek wykonawcy – irlandzkiej firmy SRB.

Jak podkreślono, jest to czas potrzebny przede wszystkim na dojście do ostatecznego porozumienia z syndykiem i bankami.”Wciąż nie zakończyły się wewnętrzne uzgodnienia pomiędzy firmami, tworzącymi konsorcjum budujące odcinki autostrady A1 w województwie kujawsko-pomorskim, po ogłoszeniu upadłości przez dotychczasowego lidera – firmę PBG. Konsorcjum nie doszło też wciąż do porozumienia z syndykiem masy upadłościowej oraz z kredytującymi konsorcjum bankami” – uzasadniła decyzję GDDKiA.

Urzędnicy przyjęli argumentację Irlandczyków, że na spowolnienie prac budowlanych wpływają spory formalne, głównie brak zamknięcia wewnętrznych rozliczeń między dotychczasowymi współkonsorcjantami. Przychylenie się do wniosku o wydłużenie terminów uzasadniono „wykazaną w ostatnim tygodniu mobilizację współkonsorcjanta – firmę SRB”.

Poprzednie wezwanie do wykonania najpilniejszych prac wystosowano do konsorcjum SRB 14 sierpnia. Firma miała uporać się z wyznaczonymi zadaniami w ciągu siedmiu dni, ale – jak wykazała kontrola GDDKiA – udało się tego dokonać w niewielkim stopniu.Na blisko 30-kilometrowym odcinku Brzezie-Kowal wykonane zostało 3,5 km łącznie prac zabezpieczających nasypy i zapewniających odpływ wody tak, by uniemożliwić ponowne erodowanie.

Skupiono się na naprawie i zabezpieczaniu skarp przed erozją, ale nie rozpoczęto prac związanych z betonowaniem niektórych obiektów, a także nie dopełniono formalności związanych z samą budową. Z kolei na odcinku Czerniewice-Brzezie wykonawca miał do ułożenia na odcinku 2,5 km warstwy podbudowy bitumicznej, co wykonał w około 30 proc. Irlandzkie konsorcjum nie wywiązało się także z obietnicy zorganizowania prac w systemie dwuzmianowym, we wszystkich miejscach, gdzie było to możliwe.

<!-- pagebreak //-->





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.