Wypełniają lej powstały przy awarii metra

W środę rozpoczęto wypełnianie pustego leja pod tunelem Wisłostrady, który powstał podczas awarii na budowie II linii metra; zostanie tam wpuszczonych pierwsze 50 m sześc. specjalnej mieszanki - poinformował Paweł Siedlecki z Metra Warszawskiego.
Wypełniają lej powstały przy awarii metra

Jak powiedział Siedlecki, w poniedziałek po otrzymaniu pozytywnej opinii ekspertów, został zatwierdzony tzw. projekt techniczny zabezpieczania odcinka tunelu Wisłostrady.

"W środę rozpoczęły się prace zabezpieczające lej pod tunelem i jeszcze tego dnia do pustki pod tunelem zostanie wpuszczonych 50 metrów sześciennych specjalnej mieszanki" - powiedział Siedlecki.

Czytaj też: Kto zapłaci za awarię na budowie metra?

Dodał, że przez kolejnych 5-6 dni do leja będzie wpuszczanych po 100 m sześc. mieszanki dziennie.

"Przez kilka dni po uzupełnieniu części pustki, będziemy sprawdzać, co pod tunelem się dzieje i potem znów w kolejnym cyklu będziemy wprowadzać po 100 m sześc. mieszanki dziennie" - mówił.

Operacja będzie powtarzana aż do wypełnienia pustki pod tunelem. "Opieramy się na informacji od wykonawcy, że prace zabezpieczające potrwają od dwóch do czterech miesięcy" - zaznaczył.

W nocy z 13 na 14 sierpnia budowniczy na budowie stacji Powiśle II linii metra natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana a spod tunelu Wisłostrady ubyło ok. 6,5 tys. metrów sześciennych wody i ziemi; w związku z tym płyta jezdni została pozbawiona naturalnej podpory.

Czytaj też: Tunel II linii metra pod dnem Wisły

Badania obszaru pod tunelem pokazały, że pusta przestrzeń pod płytą tunelu Wisłostrady ma ok. 60 m długości i jest wypełniona wodą do ok. 2 metrów od spodu płyty. Ruch w tunelu został zamknięty; kierowcy korzystają z objazdów.

Pod koniec sierpnia generalny wykonawca AGP Metro Polska zaproponował stopniowe wypełnianie pustej przestrzeni pod tunelem, tak by go zabezpieczyć a następnie wzmocnienie gruntu wokół stacji metra Powiśle.

Czytaj też:  Koszty budowy metra nie wzrosną

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.