PARTNER PORTALU
  • BGK

Z powodu budowy DTŚ zamkną ulice w Gliwicach

  • PAP    25 lutego 2013 - 15:12
Z powodu budowy DTŚ zamkną ulice w Gliwicach

- Odcinki ważnych ulic będą od 4 marca zamykane w Gliwicach. Powodem jest budowa Drogowej Trasy Średnicowej. Zmieniające się z postępem robót utrudnienia będą towarzyszyły budowie DTŚ do jej zakończenia - w połowie grudnia przyszłego roku.




Obecnie łącząca śląskie miasta DTŚ wiedzie z Katowic przez Chorzów, Świętochłowice i Rudę Śląską do centrum Zabrza - to ponad 20 km. Warta 184 mln zł budowa kolejnych ok. 3 km drogi z centrum Zabrza do granicy z Gliwicami ruszyła w czerwcu ub. roku i nie powoduje poważniejszych komplikacji.

W lipcu podpisano wart blisko 245 mln zł kontrakt na budowę pierwszego z dwóch gliwickich odcinków, G1 o długości 2,8 km, a w grudniu - wartą ponad 700,4 mln zł umowę na realizację drugiego odcinka G2, o długości ponad 5 km. O związanych z tymi przedsięwzięciami zbliżających się utrudnieniach wykonawcy poinformowali podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Gliwicach.

W związku z budową odcinka G1 zaplanowano czasowe wyłączenie od 4 marca do końca tego roku tylko jednej arterii - ul. Kujawskiej. To ważna droga dojazdowa do Gliwic z Zabrza i gliwickiej dzielnicy Sośnica. Ul. Kujawska będzie przebudowywana na kilkusetmetrowym odcinku od ul. Błonie w stronę centrum. Objazd wytyczono ulicami: Błonie, Pocztową, Rymera i Dolną.

Wcześniej na budowie G1 zwężano już autostradę A1 w rejonie przyszłego węzła z DTŚ. Jak relacjonował w poniedziałek dyrektor tego wykonywanego przez firmę Skanska kontraktu Zbigniew Hamerlik, prowadzone od 15 lipca ub. roku roboty idą zgodnie z planem, są obecnie zaawansowane w ok. 28 proc. Mają się zakończyć 15 sierpnia 2014 r.

Poważniejsze komplikacje ruchu w Gliwicach będą dotyczyły odcinka G2, który przetnie - częściowo w tunelu - ścisłe centrum miasta. Według dyrektora tego realizowanego przez firmy Eurovia Polska i Bilfinger Berger kontraktu Piotra Pławeckiego, prowadzone tam od 10 stycznia prace przygotowawcze dotąd nie wymagały zamknięć. Od 4 marca będą one jednak konieczne.

W pierwszej kolejności zamknięta zostanie przelotowa ul. Konarskiego - na odcinku od Politechniki Śląskiej do ul. Jagiellońskiej. Objazdy przewidziano ulicami Częstochowską, Jagiellońską, Dworcową i Strzody. Bezpośrednio po zakończeniu prac w rejonie ul. Konarskiego - co ma nastąpić w grudniu tego roku - zamknięta na kolejny rok zostanie pobliska, praktycznie równoległa ul. Częstochowska.

4 marca zamknięta zostanie również ul. Dubois na odcinku od ul Zwycięstwa do Sienkiewicza. Powodem jest konieczność zapewnienia dojazdu do miejsca prac przy zachodnim wjeździe do tunelu. Dojazd tam pozostawiony zostanie tylko właścicielom nieruchomości. Ul. Dubois będzie zamknięta do grudnia 2013 r. Miesiąc później, od 8 kwietnia, na podobnej zasadzie i na nieco krócej zamknięta zostanie równoległa ul. Fredry.

Od 18 marca zaplanowano też zamknięcie ul. Portowej na odcinku od ul. Śliwki do węzła z drogą krajową nr 88, a także samej drogi nr 88 - nad ulicą Portową. Objazd tego miejsca wytyczono ul. Łabędzką, Edisona, Portową, estakadą Jana Heweliusza, ul. Perseusza i ul. Pionierów. Prawdopodobnie w okolicach czerwca wyłączona z ruchu zostanie również - do października 2014 r. - ważna ul. Śliwki.

Prace w rejonie budowy średnicówki w centrum miasta przygotowywano tak, by możliwie zachować drożność tamtejszego układu komunikacyjnego. Stąd m.in. wymienne zamknięcie ulic Konarskiego i Częstochowskiej, a także decyzja o pozostawieniu całkowitej przejezdności ul. Dworcowej przez cały okres robót (będzie najwyżej okresowo zwężana).

Na reprezentacyjnej ul. Zwycięstwa zaplanowano na razie tylko ograniczenia przejezdności - w związku z przebudową sieci ciepłowniczej, która ma ruszyć od sierpnia/września. Całkowite zamknięcie ma nastąpić pod koniec roku - w związku z planowaną budową tzw. ścian szczelinowych przyszłego tunelu DTŚ.

W miejscach, gdzie będą wprowadzane ograniczenia w ruchu, dostosowywana do nich ma być okoliczna sygnalizacja świetlna. Ważne zmiany mają być podawane przez wykonawców z wyprzedzeniem. Kierowcy przejeżdżający przez Gliwice tranzytem powinni korzystać z autostradowej obwodnicy miasta, którą tworzą autostrady A1 i A4.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.