Zabytkowa stacja odzyskuje blask

Remont zabytkowych peronów, wymiana torowiska i sieci trakcyjnej oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych - to elementy modernizacji stacji kolejowej Wrocław Leśnica, która zakończy się we wrześniu tego roku. Koszt inwestycji to ponad 68 mln zł.
Zabytkowa stacja odzyskuje blask

Rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec podczas piątkowej konferencji prasowej przypomniał, że stacja Wrocław Leśnica wpisana jest to rejestru zabytków.

"Pierwszy pociąg wjechał na tę stację w 1844 r., przez lata stacja się zmieniała, powstawały nowe obiekty, które służyły obsłudze podróżnych" - mówił rzecznik.

Przebudowa stacji Wrocław Leśnica rozpoczęła się w styczniu 2012 r. To ostatni element remontu linii kolejowej Wrocław-Legnica, który prowadzony jest od kilku lat. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie na tej linii mogą jechać z prędkości 160 km/h, co zmniejsza czas przejazdu z ponad godziny do 45 minut.

W ramach przebudowy i remontu stacji Wrocław Leśnica odrestaurowano dwa perony. Położono nową nawierzchnię oraz poddano renowacji zabytkowe wiaty. Zamontowano również oświetlenie nawiązujące stylistyką do lamp z lat 30. XX w. oraz stylizowane na ówczesne czasy zegary. Zmodernizowano także przejścia pomiędzy peronami.

W ramach projektu wymieniono również torowisko i sieć trakcyjną na stacji. Dotychczasowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostały zastąpione przez nowoczesny system komputerowy.

W trakcie przebudowy są także dwa przejazdy kolejowo-drogowe w pobliżu stacji. Ostatecznie modernizacja stacji Wrocław Leśnica zakończy się we wrześniu tego roku

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.