Zakończył się pierwszy etap przebudowy urzędu wojewódzkiego

Dobiegły końca prace remontowe związane z przebudową wejścia do Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego. Od czwartku, 15 stycznia br. do urzędu będzie można wejść z poziomu parteru, od ulicy Jagiellończyka. Remont trwał 9 miesięcy i kosztował 4,6 mln zł.
Zakończył się pierwszy etap przebudowy urzędu wojewódzkiego
Fot. lubuskie.uw.gov.pl

W czasie inwestycji wejście do budynku było możliwe z drugiej strony, bocznym wejściem, do którego prowadziły wąskie schody. Teraz do gmachu będzie można wejść z poziomu ulicy.

Jak poinformowały w środę służby prasowe wojewody, nadal jednak trwają prace organizacyjne związane między innymi z przeniesieniem i adaptacją pomieszczeń kancelarii ogólnej. Do czasu przeniesienia kancelarii do nowej lokalizacji na parterze, sprawy związane z obiegiem korespondencji należy wciąż załatwiać w aktualnie zajmowanych pomieszczeniach na ósmym piętrze budynku.

Pierwszy etap inwestycji objął przebudowę urzędu, a dokładnie piwnicy, przyziemia i parteru. Wejście główne przeniesiono na najniższą kondygnację i jest dostępne bezpośrednio z poziomu terenu. Wcześniej znajdowało się na tarasie, który w marcu ub. roku został wyburzony.

Na poziomie dawnej piwnicy, przyziemia i parteru wymieniono tynki, okładziny ścian, posadzki oraz okna i drzwi. Zmodernizowane zostały też wewnętrzne instalacje. Przeprowadzenie inwestycji było niezbędne ze względu na zły stan techniczny tarasu wejściowego, który zagrażał bezpieczeństwu użytkowników. Ze względu na silne przewiewanie i przeciekanie okien konieczna była również częściowa wymiana elewacji budynku.

Jednym z założeń remontu było zwiększenie funkcjonalności budynku, aby był przyjazny dla klientów i pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto zwiększyło się bezpieczeństwo przeciwpożarowe. Istotnym celem modernizacji jest także poprawa efektywności energetycznej, która spowoduje oszczędności w kosztach ogrzewania.

Remont został sfinansowany ze środków zabezpieczonych w planie finansowym LUW na rok 2014 i kosztował ok. 4,6 mln zł netto. Głównym wykonawcą była firma Skanska S.A.

Budynek urzędu wojewódzkiego został przyjęty do użytkowania w 1986 r. Składa się z 18 kondygnacji nadziemnych oraz jednej podziemnej. Stanowi dominantę wysokościową w skali miasta. Jego wysokość to 70,34 m, a powierzchnia użytkowa budynku prawie 12,5 m kw. W budynku pracuje ok. pół tysiąca osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.