Zakończyła się budowa autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem

• Pierwsze samochody przejechały autostradą A4 z Rzeszowa do Jarosławia.
• Tym samym A4 połączyła zachodnią granicę Polski w Jędrzychowicach z jej granicą wschodnią w Korczowej.
• Autostrada ma przejąć część ruchu tranzytowego przez Rzeszów, Łańcut i Przeworsk.
Zakończyła się budowa autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem
Autostradą A4 można teraz dojechać od granicy z Niemcami do granicy z Ukrainą. (fot. : www.gddkia.gov.pl)

Oddano do ruchu 41-kilometrowy odcinek autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia. Dziś, 20 lipca, przejechały tamtędy pierwsze samochody. Tym samym autostrada A4 połączyła zachodnią granicę Polski (w Jędrzychowicach) z jej granicą wschodnią (w Korczowej), po drodze łącząc także Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów i Rzeszów. Oznacza to zarazem, że Polska doczekała się pierwszej, w całości ukończonej autostrady spośród trzech, które docelowo mają połączyć jej granice (do ukończenia pozostaje jeszcze A1 i A2)

Jak informują przedstawiciele konsorcjum Budimex – Strabag, wykonawcy ostatniego odcinka A4, dokończenia wymagają jeszcze niektóre prace poza ciągiem głównym autostrady, co ma nastąpić do 20 października 2016 r.

– To przełomowy moment dla wszystkich zaangażowanych w rozbudowę dróg szybkiego ruchu w Polsce. A4 jest najważniejszą drogą, symbolicznie łączącą zachód Europy ze wschodem. Dzisiaj do Niemiec i Ukrainy jest nam bliżej niż kiedykolwiek dotąd. Dla nas, jako firmy budowlanej, to też powód do dumy. Strabag w ciągu prawie 20 lat był zaangażowany w budowę ponad 1/3 całej trasy A4. Wybudowanie ostatniego, tak bardzo oczekiwanego przez wszystkich odcinka, ma swój wymiar symboliczny. Teraz pozostaje nam dokończenie autostrady A1, która połączy północ z południem, co także odbędzie się ze znaczącym udziałem Strabag – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag.

Czytaj też : 30 wniosków od podwykonawców autostrady A4 Rzeszów-Jarosław

Jak podkreślają przedstawiciele spółki, wyzwaniem podczas budowy ostatniego odcinka A4 okazały się: czas, jaki był przeznaczony na wykonanie inwestycji (prace prowadzono od września 2014 roku) oraz realizację programów naprawczych, specyfika terenu, przez który przebiega trasa, oraz stan wykonanych do tej pory robót. Inwestycja wymagała opracowania i wdrożenia wielu programów pozwalających na jej ukończenie z sukcesem.

Drogowcy spodziewają się, że ukończona autostrada przejmie znaczną cześć ruchu z drogi krajowej nr 4 oraz ruchu tranzytowego przez Rzeszów, Łańcut i Przeworsk, którego skalę szacuje się na 30 tys. samochodów na dobę.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE