Zakończyła się przebudowa ok.18,5 km trasy kolejowej

Zakończyła się przebudowa ok.18,5 km trasy kolejowej na odcinku z Gdańska Oliwy do Gdyni Chyloni. PKP PLK poinformowały, że w ramach modernizacji na trasie zbudowano ponad 50 km nowych torów i rozwieszono 71 km sieci trakcyjnej.
Zakończyła się przebudowa ok.18,5 km trasy kolejowej
Jak poinformowano w komunikacie w piątek, na trasie przebudowane zostały też 2 mosty, 11 wiaduktów, 13 przepustów oraz jedna kładka dla pieszych. Wyremontowano również 7 peronów na stacjach i przystankach: Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna i Gdynia Chylonia.

Maciej Dutkiewicz z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podał, że dzięki zakończonym pracom, pociągi mogą już kursować dwoma kompleksowo zmodernizowanymi torami na trasie z Gdańska Oliwy do Gdyni Chyloni. Prace na tym odcinku zostały zakończone 2,5 miesiąca wcześniej niż zakładano.

Odcinek Gdańsk Oliwa - Gdynia Chylonia przebudowano w ramach modernizacji trasy E65 Warszawa - Gdynia. "Do końca 2014 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zakończyć zasadnicze prace torowe i inżynieryjne na modernizowanej magistrali z Warszawy do Gdyni" - podano. Dutkiewicz zapowiedział, że w najbliższych miesiącach na modernizowanej trasie będzie montowany specjalny system ERTMS, który ma m.in. pozwolić na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów do 200 km/godz. na wybranych odcinkach trasy. Obecnie najpoważniejsze prace torowe prowadzone są w rejonie Malborka i Iławy.

Dutkiewicz poinformował PAP, że pod koniec bieżącego roku podróż na trasie z Gdyni do Warszawy ma trwać ok. 3 godzin. Na przełomie roku na trasie mają też zacząć kursować szybkie pociągi Pendolino.

Modernizacja trasy jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE