Zbigniew Rynasiewicz, wiceszef MIR: Projekt ws. programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2020 na przełomie I i II kwartału 2015 r.

Rząd powinien przyjąć projekt ws. programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2020 na przełomie I i II kwartału 2015 r. - mówił w Sejmie wiceszef MIR Zbigniew Rynasiewicz. Ocenił, że w Polsce blisko 34 proc. dróg krajowych wymaga remontów lub przebudowy.
Zbigniew Rynasiewicz, wiceszef MIR: Projekt ws. programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2020 na przełomie I i II kwartału 2015 r.
fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Rynasiewicz odpowiadał w Sejmie na pytania posłanek PO Moniki Wielichowskiej i Magdaleny Gąsior-Marek dotyczące m.in. uzgodnień międzyresortowych ws. projektu "Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2020".

Głównym celem projektu - jak podkreślają jego autorzy - jest budowa spójnego i nowoczesnego systemu dróg krajowych. Odcinki dróg, które już są budowane lub planowane, będą uzupełnione o kolejne. Jak podkreślało wcześniej Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, chodzi o "tworzenie pełnych ciągów przede wszystkim dróg ekspresowych i w niewielkim zakresie autostrad".

Projekt zakłada też budowę obwodnic, które - zdaniem jego autorów - mają poprawić "bezpieczeństwo użytkowników dróg oraz płynność ruchu w ośrodkach miejskich poprzez odciążenie miast od ruchu tranzytowego". Przewiduje on budowę 35 obwodnic w ciągach dróg krajowych.

Czytaj też: Powstanie ponad 2,2 tys. km dróg ekspresowych, autostrad i obwodnic

- To oczywiście nie jest ostateczny kształt listy (przedsięwzięć). Upłynął już, wyznaczony dla resortów, termin do przekazywania swoich stanowisk. Kolejnym etapem jest strategiczna ocena oddziaływania (inwestycji drogowych) na środowisko oraz konsultacje publiczne projektu. Dopiero później ten dokument zostanie przyjęty przez Radę Ministrów w formie uchwały - tłumaczył w czwartek wiceminister infrastruktury i rozwoju.

Rynasiewicz ocenił, że projekt powinien trafić pod obrady rządu na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku.

W nowej perspektywie finansowej UE na budowę nowoczesnych dróg rząd chce przeznaczyć 93 mld zł. Wiceminister wyjaśnił, że pieniądze te będą pochodziły ze środków krajowych i unijnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.