• PARTNERZY PORTALU

Zielona Góra, PKP: Nowe perony, monitoring i informacja pasażerska na stacji

• PKP PLK zainwestuje 24 mln zł w stację kolejową w Zielonej Górze.
• Powstaną nowe perony, system informacji pasażerskiej, windy, oświetlenie i monitoring.
• Pod koniec lutego rozpocznie się remont przejścia podziemnego między peronami nr 1 i nr 2.

Zielona Góra, PKP: Nowe perony, monitoring i informacja pasażerska na stacji
Trwają prace przy peronie nr 2, na którym już została wymieniona nawierzchnia (fot.plk-sa.pl)

"PKP PLK na przebudowę stacji przeznaczyły 24 mln zł" - poinformował rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec.

Siemieniec przekazał, że prace prowadzone są zgodnie z planem. Podróżni już korzystają z nowego peronu 1A, który jest wydłużeniem peronu nr 1 w kierunku dworca PKS. Zapewnia on dodatkową obsługę pociągów.

Rzecznik dodał, że trwają prace przy peronie nr 2, na którym już została wymieniona nawierzchnia. Podróżni zyskają wygodne ławki, pojawi się czytelne oznakowanie, tablice informacyjne, kosze, nowoczesny system nagłośnienia oraz oświetlenie i monitoring. Modernizacja wszystkich peronów zakończy się latem.

Natomiast pod koniec lutego rozpocznie się remont przejścia podziemnego między peronami nr 1 i nr 2. W tunelu pojawi się pochylnia dla rowerzystów oraz dwie windy, które ułatwią podróżowanie niepełnosprawnym i osobom z wózkami dziecięcymi. Zainstalowany zostanie monitoring.

"Dzięki temu Zielona Góra będzie miała taki standard, jaki wprowadza PLK na wszystkich stacjach" - podkreślił rzecznik PKP PLK.

fot.plk-sa.pl
fot.plk-sa.pl

Ponadto, w obrębie stacji w celu usprawnienia ruchu pociągów wyremontowano tory i sieć trakcyjną oraz wymieniono rozjazdy. Ułożono nową nawierzchnię na przejeździe kolejowym przy ul. Zagłoby.

Przebudowa stacji Zielona Góra prowadzona jest w ramach modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina - tzw. Nadodrzanki. Wykonawcą inwestycji jest firma ZUE S.A. z Krakowa.

Dzięki porozumieniu PKP PLK i miasta Zielona Góra, modernizacja peronów na stacji to tylko jeden z elementów wspólnych inwestycji. Kolejnym będzie przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego, który obecnie stanowi "wąskie gardło" dla transportu autobusowego. Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie dla planów miasta, czyli budowy dużego centrum przesiadkowego w pobliżu dworca kolejowego i integrację systemu transportowego.

Druga z inwestycji dotyczy przedłużenia tunelu o dodatkowe 25 metrów do ulicy Towarowej. Dzięki tym pracom podróżni zyskają wygodne i komfortowe przejście pod torami, a mieszkańcy bezpieczny łącznik z drugą stroną miasta. Trzecia z inwestycji to budowa nowego, pełnego zadaszenia peronów.

Przebudowa wiaduktu, przedłużenie tunelu i budowa zadaszenia rozpocznie się w 2017 roku. Łączny koszt wszystkich inwestycji wyniesie 22 mln zł.

Rzecznik zaznaczył, że w efekcie realizowanych inwestycji pociągi dojadą do Zielonej Góry sprawniej, poprawi się także komfort i bezpieczeństwo pasażerów.

Prace prowadzone na stacji Zielona Góra to jedno z wielu przedsięwzięć w ramach prowadzonego przez PLK wielkiego programu inwestycyjnego obejmującego gruntowną modernizację infrastruktury w całym kraju. Jednym z jego najważniejszych elementów jest rozwój transportu kolejowego w wymiarze lokalnym i aglomeracyjnym.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE