Złe materiały na budowie autostrad

  • Przegląd prasy/PAP/Gazeta Polska codziennie
  • 06-03-2012
  • drukuj
Konsorcjum Eurovia już w marcu 2011 r. pisało m.in. do GDDKiA, że na ponad 1000 km autostrad może dojść do spękań termicznych w dużej skali, bo przy ich budowie stosuje się niewłaściwe materiały.
Złe materiały na budowie autostrad
List, oprócz szefa GDDKiA, otrzymało też 17 instytucji zajmujących się budową dróg, w tym resorty infrastruktury i skarbu państwa – wylicza – donosi „Gazeta Polska codziennie”.

Już sam tytuł pisma brzmiał niepokojąco: „Ostatni moment na modyfikację metodyki projektowania nawierzchni drogowych w Polsce – skala problemu może objąć ponad 1000 km autostrad!”.

„GDDKiA przeprowadziła najwyraźniej wyłącznie analizy teoretyczne (...), nie biorąc prawdopodobnie pod uwagę wpływu niskich temperatur w okresie zimowym na zachowanie się mieszanek mineralno-asfaltowych” – oceniali rok temu specjaliści z Eurovii.

Rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken mówi, że „obecne problemy z pęknięciami na A2 to nie wynik zastosowania niewłaściwego materiału, lecz niechlujnego wykonania prac”. Jak dodaje, kilka tygodni po wysłaniu pisma Eurovii zorganizowano konferencję, podczas której zajęto się tymi problemami. „I uznano, że zarzuty konsorcjum są nietrafione” – podkreśla w „Gazecie Polskiej codziennie”.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (5)ZOBACZ WSZYSTKIE

To jest tylko takie ble,ble,ble...bez sensu!

SWAT, 2012-03-06 21:26:44 odpowiedz

jak to???

?????????????????????????, 2012-03-06 19:54:26 odpowiedz

Tęsknimy z...PRL-em? Za tymi tandetnymi i słabej jakości materiałami? Lepsze jest auto używane ale w dobrym stanie niż nowa syrenka!

Leśny obywatel, 2012-03-06 13:30:46 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE