Zmiany w ruchu przez remont obwodnicy Kielc

GDDKiA wprowadziła zmianę organizacji ruchu na przebudowywanym węźle Chęciny w ciągu drogi krajowej nr 7.
Zmiany w ruchu przez remont obwodnicy Kielc
Od poniedziałku ruch odbywa się tam w oparciu o cztery tymczasowe ronda. Zarządca drogi zapowiada kolejne zmiany na remontowanym odcinku obwodnicy Kielc. Zmiana organizacji miała zostać wprowadzona już w ubiegłym tygodniu.

Jak poinformowała w poniedziałek rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Pawelec-Buras, opóźnienie spowodowane było złymi warunkami atmosferycznymi, które utrudniły pracę drogowców – m.in. ulewami, które przeszkadzały w malowaniu nowego oznakowania poziomego.

Zarządca zdecydował też o instalacji dodatkowych drogowskazów ułatwiający przejazd według nowych zasad. Węzeł w Chęcinach to miejsce, w którym krajowa „siódemka” krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 762 Kielce-Małogoszcz.

Wprowadzenie nowego tymczasowego rozwiązania ma umożliwić wykonawcy budowę nowych łącznic węzła. Jak poinformował kielecki oddział GDDKiA, komunikacja odbywa się w oparciu o cztery tymczasowe ronda. Według zapewnień zarządcy drogi, mają one zapewnić możliwość płynnego włączenia się do ruchu.

Kolejnym węzłem, na którym wkrótce będą obowiązywać nowe zasady są Kostomłoty, czyli miejsce, w którym obwodnica Kielc przecina się z drogą krajową nr 74 Sulejów-Zosin.

Zaplanowano także wprowadzenie nowej organizacji w obrębie węzła drogowego w Jaworzni, na środkowym odcinku obwodnicy. Tam rozebrane zostanie tymczasowe rondo w ciągu drogi krajowej nr 7. Rondo zostanie zastąpione przez tymczasowe skrzyżowanie z pierwszeństwem przejazdu dla jadących „siódemką”.

Ruch na drodze wojewódzkiej nr 761 Kielce-Piekoszów, która przecina w tym miejscu obwodnicę, nadal odbywać się będzie po nowym wiadukcie. Przebudowa drogi krajowej nr 7 na odcinku od węzła „Kielce-Północ” w Wiśniówce do Chęcin trwa od 1 września 2010 roku.

Jak powiedziała Małgorzata Pawelec-Buras, prace potrwają do maja 2013 roku. Wówczas obwodnica Kielc będzie na całym odcinku trasą dwupasmową. Przebudowa 23-kilometrowej trasy będzie łącznie kosztowała 640 mln zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.