Zmodernizowano kolejowy most graniczny w Zgorzelcu

Dobiegła końca modernizacja mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej, łączącego Zgorzelec (Dolnośląskie) z niemieckim Goerlitz. Inwestycja kosztowała niemal 28 mln zł.
Zmodernizowano kolejowy most graniczny w Zgorzelcu
Most kolejowy to obiekt zabytkowy; powstał w połowie XIX w., został odbudowany po zniszczeniach w czasie II wojny światowej.

Jak poinformował we wtorek PAP rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec, w ramach remontu, który rozpoczął się w 2012 r., rozebrano i usunięto zniszczone elementy budowli oraz stary tor. "Na moście ułożono nowe tory, zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz oświetlenie" - dodał. Odtworzono również historyczne części mostu, m.in. cześć balustrad.

Siemieniec powiedział, że dzięki modernizacji przeprawy mogą się po niej poruszać nawet ciężkie towarowe pociągi. "Poprawiła się także oferta przewozowa, gdyż skrócił się czas przejazdu i zwiększyła przepustowość linii" - poinformował.

Modernizacja przeprawy kosztowała niemal 28 mln zł. Siemieniec zaznaczył, że projekt prowadzony przez PKP PLK był wspierany przez Deutsche Bahn Netz, m.in. w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego podczas remontu i przystosowania uprzędzeń technicznych znajdujących się na moście.

Zakończenie modernizacji mostu w Zgorzelcu umożliwi rozpoczęcie remontu kolejowego mostu granicznego na Nysie Łużyckiej, łączącego Bielawę Dolną i położoną w Niemczech miejscowość Horka. Ruch kolejowy na czas tego remontu zostanie przeniesiony na przeprawę w Zgorzelcu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.