Znamy przebieg południowej obwodnicy Zielonej Góry

Budowa południowej obwodnicy miasta Zielona Góra w ciągu drogi krajowej nr 27 ma kosztować ok 150 mln zł. Odetchną nie tylko kierowcy i mieszkańcy Zielonej Góry, ale także Świdnicy oraz sołectwa Ochla, Drzonków i Racula.
Obwodnica o długości ok. 12 km pobiegnie od węzła drogowego trasy S3 do istniejącej obwodnicy północnej (fot. UM Zielona Góra)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i autostrad oraz UM Zielonej Górze pochwaliły się planami związanymi z budową południowej miasta Zielona Góra.

Projekt planowany jest do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

W ramach projektu przewiduje się budowę obwodnicy południowej Zielonej Góry oraz usunięcie wąskich gardeł w sieci komunikacyjnej miasta.

Obwodnica o długości ok. 12 km pobiegnie od węzła drogowego trasy S3 (kierunek Nowa Sól, Legnica, Wrocław, Jelenia Góra) do istniejącej obwodnicy północnej.

Obecne drogi krajowe nr 27 i 32 łączą się na terenie miasta Zielona Góra i poprzez Trasę Północną dochodzą do węzła drogi S3 Zielona Góra Północ.

Po wybudowaniu Obwodnicy Południowej zmieni się przebieg drogi nr 27, która nową trasą dojdzie do węzła drogi S3 Zielona Góra Południe. Pozwoli to na zmniejszenie obciążenia ruchem istniejącej obwodnicy północnej oraz znacząco zmniejszy obciążenie samochodowym ruchem tranzytowym drogi prowadzącej przez obszar funkcjonalny: miejscowość Świdnicę oraz sołectwa Ochla, Drzonków i Racula. Droga jest obecnie użytkowana jako południowy objazd miasta.

Jak podkreśla magistrat, przepustowość, sprawność i bezpieczeństwo ruchu mają decydujące znaczenie w ocenie czasu dotarcia również do terenów inwestycyjnych.

 

 


KOMENTARZE (7)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do optymista: Trochę głupia argumentacja, Trasa północna już istnieje. Natomiast gospodarka leśna jest trochę inna niż zbożowa. A tutaj wytnie się nie kilkaset lichych sosenek, lecz kilkadziesiąt tysięcy zdrowych i dorodnych drzew stanowiących płuca naszego miasta. Powodzenia

pesymista, 2015-02-22 12:49:31 odpowiedz

Jestem za obwodnicą. Jednak w mojej ocenie powinna przebiegć, mozliwie jak na najbardziej skrajem lasu od strony Świdnicy, Ochli, Kiełpina i dalej obecną drogą Kiełpin - Drzonków. Dlatego, aby jak najmniej przecinac znajdujace sie tam kompleksy leśne, i nie tworzyć nowe zbędne drogi, z myslą o pr...zyszlych terenach pod parki miejskie jako tereny rekreacyjno wypoczynkowe dla nastepnych pokoleniach ZG. Proponuję też aby na odcinku drogi, przyszle rondo drogi Zatonie-Ziel Góra a Kiełpin-Drzonków, a m, Drzonków wybudować główną obwodnicę skierowaną do pętli z S3 w m, Niedoradz. Wówczas to by była prawdziwa i przyszlosciowa obwodnica ZG, skracająca znacznie drogę w kierunku Krosna Odrz., Żar i dalej do granicy niemieckiej. A oprócz powyższej obwodnicy zrobic od niej rozwidlenie przed Drzonkowm do wezla poludniowego S3 ZG, takze w miarę możliwosci skrajem lasu od zachodniej strony m. Drzonków i Racula. rozwiń

Piotr 22, 2015-02-15 20:17:04 odpowiedz

Do zielonogórzanka; Las Piastowski? Jaki Las Piastowski? Wzgórza Piastowskie owszem ale Las? Zwykła propaganda! Ten "Las Piastowski" to zwykły las przemysłowy, który pójdzie pod wycinkę tak czy inaczej. To takie pole, tyle że zasiane sosną a nie zbożem. Po drugie, miasto będzie się rozwija...ć. Za kilka-kilkanaście lat na terenach połudnowych dzielnic powstaną osiedla. Proszę sobie wyobrazić dojazd z tych terenów do pracy na Al. Zjednoczenia. Obwodnicą będzie to kilkanaście minut. Bez niej? Za trudne do wyobrażenia? Zamknijmy S3 od węzła Północna do Raculi i Trasę Północną od Sulechowskiej do zjazdu na Świdnicę. Puśćmy tranzyt przez miasto i spróbujmy dojechać gdziekolwiek. Powodzenia. rozwiń

optymista, 2015-02-10 13:36:21 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE