PARTNER PORTALU
  • BGK

Białystok: W urzędzie wiedzą, jak obsłużyć osoby niesłyszące

  • MN    21 sierpnia 2017 - 15:37
Białystok: W urzędzie wiedzą, jak obsłużyć osoby niesłyszące
Stowarzyszenie „MIG-iem” podczas wizyty w białostockim magistracie. (fot. M.Jakowiak/UM Białystok)

Osoby niesłyszące załatwiając sprawy w Urzędzie Miejskim w Białymstoku mogą liczyć na kontakt z urzędnikami posługującymi się językiem migowym.




• Obecnie w białostockim urzędzie przeszkolonych w tym zakresie jest dwunastu pracowników.

• Miasto realizuje ustawowy obowiązek zapewnienia obsługi interesantów niesłyszących.

• Ostatnio przekonali się o tym podopieczni Stowarzyszenia Pomocy Niesłyszącym „MIG-iem”.

Białostoccy urzędnicy przekonują, że niesłyszący i słabosłyszący mieszkańcy udając się do urzędu nie mają kłopotu z porozumieniem się m.in. w Urzędzie Stanu Cywilnego, a także w departamentach: obsługi mieszkańców, kultury, promocji i sportu, spraw społecznych, finansów i geodezji.

Pod koniec lipca sprawdzili to podopieczni Stowarzyszenia Pomocy Niesłyszącym „MIG-iem”. W ramach realizacji projektu „Pracownia porozumiewania się i komunikacji dla osób głuchych III” odwiedzili Departament Obsługi Mieszkańców. Przekonali się, że urząd jest przygotowany do kontaktu z osobami niesłyszącymi i dowiedzieli się, jakie sprawy mogą tu załatwić. Dzięki temu w przyszłości będzie im łatwiej samodzielnie korzystać z usług urzędu.

Czytaj też: Polska Wschodnia rośnie w oczach

– Miasto ma ustawowy obowiązek zapewnienia obsługi interesantów niesłyszących. Oczywiście jest on przez nas realizowany – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku. – Dzisiejsze spotkanie pozwoliło na przełamanie barier komunikacyjnych. Mam nadzieję, że to zachęci osoby niesłyszące do załatwiania spraw w urzędzie miejskim.

Spotkanie w Departamencie Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego to jedno z kilku działań podjętych przez stowarzyszenie „MIG-iem”, ujętych w projekcie dofinansowanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku. Działania mają na celu m.in. niwelowanie barier komunikacyjnych ograniczających udział osób niesłyszących i słabosłyszących w życiu społecznym oraz ich integrację ze środowiskiem słyszących.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.