PARTNER PORTALU
  • BGK

Bydgoszcz chce mieć lepszą markę

  • JL    28 listopada 2016 - 09:19
Bydgoszcz chce mieć lepszą markę
Bydgoszcz rozpoczęła prace nad opracowaniem strategii własnej marki. Fot. Pixabay.com

Bydgoszcz rozpoczęła prace nad opracowaniem strategii własnej marki. Wesprze ona podejmowane przez miasto działania promocyjne, ułatwi prezentowanie swoich wartości, a jednocześnie wskaże mocne strony.




Zlecenie przez Bydgoszcz prac nad marką poprzedziły liczne spotkania z przedstawicielami kilku agencji mających doświadczenie w opracowywaniu strategii dla samorządów. Rozmowy z nimi prowadził zespół złożony z pracowników kilku wydziałów Urzędu Miasta Bydgoszczy. Jednocześnie przeprowadzona została analiza strategii marki innych miast.

Pierwszy etap prac nad strategią, tzw. etap badawczy, przeprowadzi firma Synergia z Lublina, z którą podpisana została umowa. W ramach zadania eksperci dokonają m.in. analizy komunikacji marketingowej i informacyjnej miasta, zapytają o wrażenia mieszkańców i turystów, a także zapoznają się z dokumentami strategicznymi (miejskie strategie, programy, raporty, bazy statystyczne itd.).

Strategia marki Bydgoszcz wskaże mocne strony miasta, ale również określi narzędzia, jakimi należy się posługiwać w przedsięwzięciach promujących miasto. Tym samym wpłynie na wzrost pozytywnej rozpoznawalności Bydgoszczy w kraju, przyciągnięcie turystów i dalszy rozwój gospodarki turystycznej. Jednocześnie będzie pomocna przy identyfikowaniu się mieszkańców z miastem i zwiększeniu tzw. lokalnego patriotyzmu.

Będzie to forma drogowskazu i jednocześnie narzędzia dla podejmowania konkretnych inicjatyw komunikacyjnych promujących Bydgoszcz oraz przydzielania dofinansowań do projektów realizowanych przez różne instytucje na terenie miasta.

Prace nad strategią marki odbywać się będą w tym samym czasie, w jakim prowadzone będą działania zmierzające do uaktualnienia strategii rozwoju Bydgoszczy.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.