PARTNER PORTALU
  • BGK

Domy pełne śmiechu dla dzieci z ośrodków wychowawczych

  • PAP/JL    2 sierpnia 2016 - 10:03
Domy pełne śmiechu dla dzieci z ośrodków wychowawczych
Domy Pełne Śmiechu to kampania dla dzieci z ośrodków wychowawczych. Fot. Pixabay.com

Trwa kampania społeczna dla dzieci i młodzieży z ośrodków wychowawczych.




– Nie wszystkie dzieci mają dni wypełnione radością – mówi Anna Gorzawska, prezes Fundacji „Bliżej Szczęścia” w spocie promującym nową kampanię społeczną. Jej celem jest spełnienie dziecięcych marzeń i wywołanie pozytywnych emocji – radości, szczęścia i uśmiechu. Inicjatywa obejmie placówki opiekuńczo-wychowawcze w całej Polsce. Na mapie pomocy znajdują się m.in. Sosnowiec, Wieliczka i Łodź.

Kampania wystartowała w czerwcu. – Chcemy podarować podopiecznym choć jeden dzień szaleństwa, dobrej zabawy i szczerego uśmiechu – podkreśla Anna Gorzawska.

Na wyjątkowej mapie wsparcia znalazły się ośrodki z mniejszych i większych miejscowości w Polsce: Sosnowiec, Polkowice, Wieliczka, Szczutowo, Bodzew, Zabrze, Łodź, Tychy, Zawiercie i Kęty. Ich wybór był podyktowany szczególnymi, wpisującymi się w idee kampanii, potrzebami wychowanków. Udzielenie wsparcia przybiera różną formę. W ramach kampanii organizatorzy kupili już sprzęt sportowy dla dzieci z Zespołu Opiekuńczo-Wychowawczego nr 3 w Sosnowcu, wsparli organizację festynu dla dzieci z Placówki Socjalizacyjnej Skarbek w Polkowicach i sfinansowali wyjazd podopiecznym Domu Dziecka w Szczutowie do parku rozrywki – Energylandii.

Ośrodki opiekuńcze i wychowawcze zapewniają swoim wychowankom podstawową opiekę – mieszkanie, wyżywienie i edukację. Zaspokojenie najważniejszych potrzeb dzieci sprawia, że budżety takich placówek są mocno ograniczone. Na przyjemności i realizację dziecięcych marzeń często brakuje funduszy. Potwierdza to Nina Gąsiorowska, dyrektor Domu Dziecka w Szczutowie. Placówka jest jednym z uczestników kampanii „Domy Pełen Śmiechu”. Marzeniem wychowanków był wyjazd do jednego z parków rozrywki w Polsce – Energylandii. – Koszty wyjazdu są spore. To wynajęcie autokaru i duża odległość do pokonania. Nie byłoby nas na to stać – twierdzi.

Informacje o kampanii i poszczególnych akcjach można znaleźć na tutaj i tutaj.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.