PARTNER PORTALU
  • BGK

Europejski Kongres Gospodarczy 2017 podsumowany: Oto najważniejsze fakty

  • wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)/AT    6 czerwca 2017 - 08:34
Europejski Kongres Gospodarczy 2017 podsumowany: Oto najważniejsze fakty
Dziewiąta edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podusmowana (fot.PTWP)

Kolejny rekord frekwencyjny, wysokie zadowolenie uczestników i niezmiennie wysoki efekt promocyjny imprezy - tak można określić dziewiątą edycję Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Organizatorzy zapewniają, że już rozpoczęły się przygotowania do jubileuszowej, 10. odsłony EEC w 2018 r.




• Z każdym rokiem Kongres zyskuje większą rangę w skali krajowej, ale także europejskiej i globalnej - zaznacza Wojciech Kuśpik, prezes PTWP.

• Europoseł Jerzy Buzek zwrócił uwagę, że w tym roku jednym z wiodących tematów kongresowych debat była przyszłość Unii Europejskiej.

• Marcin Krupa, prezydent Katowic, wyraził opinię, że EEC wprowadził całkiem inną jakość myślenia o mieście i jego rozwoju.

• Równolegle do EEC odbywałą się druga edycja wydarzenia towarzyszącego - European Start-up Days (ESD).

• Magdalena Wąsik, przedstawiciel start-upu Gradis, podkreślała natomiast, że EEC z ESD to wyjątkowa szansa zarówno dla młodych firm, jak również dla przedsiębiorstw z ugruntowaną pozycją na rynku

Ta największa konferencja biznesowa w Europie Centralnej przyciągnęła w dniach 10-12 maja do Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka 9 tys. osób. W tym czasie odbyły się 132 sesje dyskusyjne z udziałem ponad 800 prelegentów.

Równolegle w Spodku w dniach 11-12 maja odbywała się druga edycja wydarzenia towarzyszącego - European Start-up Days (ESD), które zgromadziło 2,5 tys. przedstawicieli młodego biznesu.

Skala sukcesu

Organizatorem EEC jest Grupa PTWP. Jej prezes, Wojciech Kuśpik, podkreślał, że z każdym rokiem Kongres zyskuje większą rangę w skali krajowej, ale także europejskiej i globalnej.

- Pozytywny odbiór i po raz kolejny rekordowa frekwencja utwierdzają nas w przekonaniu, że rozwijamy się w dobrym kierunku - skomentował Kuśpik.


Prezes PTWP zwrócił uwagę na duże efekty promocyjne. Ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym, oszacowana na 3 czerwca przekroczyła już 30 mln zł w przypadku EEC i 5 mln zł dla ESP.

Rekordowa była liczba użytkowników oglądających transmisje z debat EEC i ESD w streamingu live na stronach EEC, wnp.pl i ING - w ciągu trzech dni było ich niemal 375 tys.

Ponadto słuchacze, paneliści i partnerzy, jak co roku, wzięli udział w badaniach satysfakcji, przeprowadzonych przez instytut BCMM - badania marketingowe. Ponad 93 proc. ankietowanych słuchaczy oraz blisko 92 proc. panelistów zadeklarowało swój udział w kolejnej edycji Kongresu.

- Za rok czeka nas 10. edycja. Już teraz możemy zapowiedzieć, że nie zabraknie nowości oraz innowacji w formule Kongresu, a integracja pomiędzy uczestnikami EEC i ESD będzie jeszcze większa. Ponadto Kongres odbędzie się już w działającej metropolii oraz będzie ważnym testem przed szczytem klimatycznym ONZ - podkreślił prezes Kuśpik.

Wszystkie teksty z Europejskiego Kongresu Gospodarczego znajdziesz tutaj







×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.