PARTNER PORTALU
  • BGK

Gdańsk, Gdynia, Sopot: ile kosztują miejskie portale?

  • pt    1 lutego 2017 - 12:19
Gdańsk, Gdynia, Sopot: ile kosztują miejskie portale?
Internetowa strona Sopotu (fot.sopot.pl)

• Sopot na swoją stronę internetową wydaje 10,5 tys. rocznie.
• Strona, a właściwie portal Gdańska, kosztuje wielokrotnie więcej – 30 tys., ale za miesiąc.




Skąd tak ogromne różnice ? Jak się okazuje, treścią sopockiej strony miejskiej zarządzają wyłącznie urzędnicy, przypisani do odpowiednich działów na podstawie ich kompetencji.

- Pieczę nad ich pracą sprawuje referat informatyki, odpowiedzialny za aspekty techniczne. Sama strona została zlecona do opracowania firmie zewnętrznej i jest utrzymywana w ramach zewnętrznych usług hostingowych - mówi Anna Dyksińska z sopockiego magistratu portalowi trójmiasto.pl.

Koszty utrzymania strony sopot.pl to łącznie 10,5 tys. zł brutto rocznie - 9 tys. zł kosztuje utrzymanie skrzynki podawczej i BIP, 1,5 tys. zł to koszt usług hostingowych.

Dziennie odwiedza nas ok. 1 tys. użytkowników - mówi Dyksińska.

W Gdyni prowadzeniem strony miejskiej zajmują się głównie pracownicy referatu relacji z mediami.
- Tegoroczne utrzymanie strony wynosi dokładnie 26 tys. 565 zł. W grudniu średnio dziennie zanotowaliśmy 10 tys. 163 odwiedzających serwis gdynia.pl - mówi Dorota Patzer z Urzędu Miasta Gdyni dla trójmiasto.pl.

Gdynia przygotowuje się do uruchomienia nowej strony, co ma kosztować ponad 142 tys. zł.

Gdańsk na swój portal wydaje znacznie więcej: po negocjacjach z władzami spółki podległej miastu ustalono kwotę 3,6 mln zł brutto za okres 11 miesięcy - od 1 lutego do końca tego roku.

W Gdańsku prowadzeniem strony internetowej zajmują się nie tylko urzędnicy, ale także pracownicy Gdańskiego Centrum Multimedialnego (nad którym władze miasta mają pełną kontrolę).

To ogromna redakcja, gdzie zatrudniono 23 pracowników, w tym byłych dziennikarzy trójmiejskich mediów.

Trzeba dodać, że Gdansk.pl przewyższa strony Sopotu i Gdyni pod każdym względem: prowadzi relacje wideo na żywo, publikuje felietony, wywiady i komentarze, utrzymuje mechanizmy obsługi mieszkańców stanowiące element systemu Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Kto ma rację?

Na pytanie która droga jest właściwa – Sopotu czy Gdańska – trudno odpowiedzieć. Warto jednak przypomnieć, że dyskusje o roli prasy samorządowej toczą się od wielu lat (znacznie wyprzedzając epokę internetu).

Kilka miesięcy temu Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił się do MSWiA z postulatem wprowadzenia regulacji prawnych, które określą zasady wydawania biuletynów informacyjnych przez władze samorządowe.
- Jednym z zagrożeń dla korzystania z wolności słowa, a także dla prawa dostępu obywateli do informacji publicznej jest wydawanie prasy przez samorządy lokalne, zwłaszcza na zasadach komercyjnych – napisał RPO w wystąpieniu resortu administracji.

W ocenie rzecznika jednostki samorządu terytorialnego nie powinny wydawać prasy, a jedynie biuletyny, które zawierają obiektywne informacje, użyteczne dla lokalnej społeczności, publikacje promujące samorząd, a także komunikaty urzędowe.

W tej sprawie, do rzecznika napisali wydawcy lokalnej prasy, zwracając uwagę na negatywne skutki wynikające z wydawania prasy przez władze samorządowe. Ich zdaniem niedopuszczalne jest łączenie funkcji biuletynu informacyjnego organu administracji z funkcją niezależnej prasy, której jednym z zadań jest kontrola społeczna (tzw. public watchdog) nad działaniem władz lokalnych.

Czy podobne pytania nie powinny dotyczyć także stron internetowych?

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • glaertes1, 2017-02-02 10:37:31

    Niezły przekręt - 3, 6 mln za11 miesięcy czyli wychodzi po 330 tys za jeden miesiąc? No to Gdańszczanie są rekordzistami w okradaniu ich z kasy przez Spółkę Adamowicza czyli tzn. "dziennikarze prezydenta"

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.