PARTNER PORTALU
  • BGK

Gdańsk porządkuje chaos wizualny miejskich instytucji

  • JL    5 października 2016 - 07:38
Gdańsk porządkuje chaos wizualny miejskich instytucji
Nowe loga i nazwy powinny pojawić się na instytucjach Gdańska do końca tego roku. (Fot. mat.pras.)

Gdańsk tworzy silną markę miasta. Dlatego ujednolica loga wszystkich podległych mu jednostek.




Do końca tego roku na publicznych budynkach pojawią się nowe, dwukolorowe tablice z herbem Gdańska. Ujednolicone znaki graficzne znajdą się też m.in. na stronach internetowych poszczególnych spółek, wizytówkach i oznakowaniu służbowych samochodów. Zmienią się również nazwy miejskich jednostek.

– Idea była taka, by zrobić coś z bałaganem, który dotąd istniał w przestrzeni miejskiej – przyznaje Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Gdańska.

Miasto zwróciło się o pomoc do Akademii Sztuk Pięknych. W rezultacie powstał prosty system oznakowania publicznych instytucji. Teraz wszystkie będą miały niemal identyczne logo. Będzie nim dwukolorowy prostokąt. Jednym z kolorów jest czerwony, na którym umieszczono herb Gdańska o współczesnej, uproszczonej formie graficznej. Drugi kolor będzie z kolei określał działalność danej jednostki.

Kolorem jasnozielonym oznaczone będą spółki zajmujące się transportem (m.in. Zarząd Transportu Miejskiego), grafitowym – jednostki zajmujące się infrastrukturą i inwestycjami miejskimi (m.in. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska), jasnoniebieskim – instytucje odpowiedzialne za zdrowie i sprawy społeczne (m.in. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie), ciemnozielonym – jednostki i spółki od edukacji, sportu i rekreacji (m.in. Arena Gdańsk Operator), granatowym – te od rozwoju gospodarczego (m.in. Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości).

– Uważamy, że podstawowym obowiązkiem miasta jest dbanie o wizualną stronę funkcjonowania informacji w jego przestrzeni. – Nowoczesne miasta dbają o to, by konsolidować działania, które mają budować mocną markę miasta. Miasto to organizm, który jest wielousługowy, cały czas się ze sobą komunikuje - przyznaje prof. Sławomir Witkowski, dziekan Wydziału Grafiki gdańskiej ASP.

Nowe loga i nazwy powinny pojawić się do końca tego roku. Koszt wprowadzenia nowego systemu identyfikacji ma wynieść około 110 tys. złotych. Wynagrodzenie Akademii Sztuk Pięknych za przygotowanie znaku graficznego oraz projekty tablic zamieszczanych na elewacjach czy znaków na samochodach wyniosło 15 tys. złotych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.