PARTNER PORTALU
  • BGK

Jakość obsługi w Polsce najlepsza w Rzeszowie i Zielonej Górze

  • MN    13 marca 2017 - 10:51
Jakość obsługi w Polsce najlepsza w Rzeszowie i Zielonej Górze
Polska Wschodnia liderem w jakości obsługi klienta. (fot. jakoscobslugi.pl)

Jakość obsługi klienta w 2016 r. była najlepsza we wschodniej części kraju - tak wynika z ponad 105 tys. opinii polskich konsumentów.




• Najlepsza jakość obsługi klienta jest w Rzeszowie i Zielonej Górze.

• Najbardziej niezadowoleni z obsługi są klienci w Łodzi i Lublinie.

• To wyniki raportu Jakość obsługi w Polsce za 2016 rok, przygotowanego przez Polski Program Jakości Obsługi.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że co piąty klient wychodzi z miejsca obsługi niezadowolony. Na tapetę wzięto wszystkie możliwe branże – od sklepów, po instytucje finansowe, placówki oświatowe, centra rozrywki, hotele, a także urzędy i instytucje publiczne.

W tym szerokim zestawieniu bardzo dobrze wypadły wschodnie regiony Polski, z kolei najmniejsze zadowolenie klientów wykazano w północnej części kraju. Co do poszczególnych województw - najniższe wskaźniki osiągnęły mazowieckie i małopolskie.

Czytaj też: Szczyt Klimatyczny w Katowicach? Władze miasta po rozmowach z MŚ

Jeśli chodzi o duże miasta, najlepiej w rankingu wypadły Rzeszów i Zielona Góra. Tutaj ponad 8 na 10 klientów jest zadowolonych z obsługi. Podium zamykają Katowice, które awansowały z piątej pozycji w porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem.

Najgorzej wypadają Łódź i Lublin, które praktycznie co roku znajdują się o dołu zestawienia. Wskaźniki w tych miastach niewiele przekroczyły 70 proc., a to oznacza, że średnio 3 na 10 klientów wychodzi z miejsca obsługi niezadowolone. Autorzy tym bardziej dziwią się niskiej pozycji Lublina, ponieważ samo woj. lubelskie znalazło się w rankingu wysoko.

Z raportu wynika, że klienci najczęściej narzekają na długi czas oczekiwania na personel, wydłużające się kolejki i jakość reakcji personelu na spontanicznie pojawiające się problemy. Z kolei chwalony są wiedza i kompetencje personelu oraz wygląd placówek.

Dane w raporcie oparte są na opiniach konsumentów, zbieranych cały rok za pośrednictwem portalu jakoscobslugi.pl oraz aplikacji mobilnej Premia360. W okresie od 1 grudnia 2015 do 30 listopada 2016 zebranych zostało 105 981 opinii z całego kraju.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (1)

  • Glass, 2017-03-13 14:26:51

    Im bliżej tzw. zachodu tym więcej kmiotów ze słomą w butach i kompleksami! Traktują normalnego człowieka jak powietrze!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.