PARTNER PORTALU
  • BGK

Jakość obsługi w Polsce najlepsza w Rzeszowie i Zielonej Górze

  • MN    13 marca 2017 - 10:51
Jakość obsługi w Polsce najlepsza w Rzeszowie i Zielonej Górze
Polska Wschodnia liderem w jakości obsługi klienta. (fot. jakoscobslugi.pl)

Jakość obsługi klienta w 2016 r. była najlepsza we wschodniej części kraju - tak wynika z ponad 105 tys. opinii polskich konsumentów.




• Najlepsza jakość obsługi klienta jest w Rzeszowie i Zielonej Górze.

• Najbardziej niezadowoleni z obsługi są klienci w Łodzi i Lublinie.

• To wyniki raportu Jakość obsługi w Polsce za 2016 rok, przygotowanego przez Polski Program Jakości Obsługi.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że co piąty klient wychodzi z miejsca obsługi niezadowolony. Na tapetę wzięto wszystkie możliwe branże – od sklepów, po instytucje finansowe, placówki oświatowe, centra rozrywki, hotele, a także urzędy i instytucje publiczne.

W tym szerokim zestawieniu bardzo dobrze wypadły wschodnie regiony Polski, z kolei najmniejsze zadowolenie klientów wykazano w północnej części kraju. Co do poszczególnych województw - najniższe wskaźniki osiągnęły mazowieckie i małopolskie.

Czytaj też: Szczyt Klimatyczny w Katowicach? Władze miasta po rozmowach z MŚ

Jeśli chodzi o duże miasta, najlepiej w rankingu wypadły Rzeszów i Zielona Góra. Tutaj ponad 8 na 10 klientów jest zadowolonych z obsługi. Podium zamykają Katowice, które awansowały z piątej pozycji w porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem.

Najgorzej wypadają Łódź i Lublin, które praktycznie co roku znajdują się o dołu zestawienia. Wskaźniki w tych miastach niewiele przekroczyły 70 proc., a to oznacza, że średnio 3 na 10 klientów wychodzi z miejsca obsługi niezadowolone. Autorzy tym bardziej dziwią się niskiej pozycji Lublina, ponieważ samo woj. lubelskie znalazło się w rankingu wysoko.

Z raportu wynika, że klienci najczęściej narzekają na długi czas oczekiwania na personel, wydłużające się kolejki i jakość reakcji personelu na spontanicznie pojawiające się problemy. Z kolei chwalony są wiedza i kompetencje personelu oraz wygląd placówek.

Dane w raporcie oparte są na opiniach konsumentów, zbieranych cały rok za pośrednictwem portalu jakoscobslugi.pl oraz aplikacji mobilnej Premia360. W okresie od 1 grudnia 2015 do 30 listopada 2016 zebranych zostało 105 981 opinii z całego kraju.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (1)

  • Glass, 2017-03-13 14:26:51

    Im bliżej tzw. zachodu tym więcej kmiotów ze słomą w butach i kompleksami! Traktują normalnego człowieka jak powietrze!