PARTNER PORTALU
  • BGK

Kampania informacyjna Związku Miast Polskich w przyszłym roku

  • PAP/MN    26 października 2017 - 12:34
Kampania informacyjna Związku Miast Polskich w przyszłym roku
Samorządowcy chcą uświadomić społeczeństwo, czym jest samorząd i jakimi sprawami się zajmuje. (fot. materiały ZMP)

Wspólną ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną planują na przyszły rok samorządy zrzeszone w Związku Miast Polskich. Jak wyjaśniają władze ZMP, chodzi "o pokazanie istoty, wagi i siły samorządności, przy zaakcentowaniu umiejętności współpracy członków Związku".




• Zygmunt Frankiewicz podkreśla, że przykłada dużą wagę do tego, aby członkowie ZMP - z różnych opcji politycznych - nie byli skonfliktowani. 

• Wyjaśnił, że teraz Związek chce zacząć mówić o współpracy w miastach członkowskich oraz wspólnych ich działaniach - na zewnątrz, na szczeblu ogólnopolskim.

• Miasta zrzeszone w ZMP nie prowadziły i nie prowadzą wspólnie żadnych działań skierowanych przeciwko jakiejkolwiek partii politycznej - zapewniają władze ZMP.

Propozycję przeprowadzenia kampanii informacyjno-edukacyjnej ZMP o roli wspólnot samorządowych w demokratycznym, zdecentralizowanym państwie prezes Związku Miast Polskich Zygmunt Frankiewicz zasygnalizował m.in. w niedawnym oświadczeniu. Było ono odpowiedzią na wcześniejsze publikacje medialne sugerujące, że ZMP chce w kampanii zaprotestować przeciwko obecnemu rządowi.

"Bardzo uważam na to, żeby Związek, w którego zarządzie zasiadają przedstawiciele wszystkich głównych partii oraz niezależna większość, nie był wewnętrznie skonfliktowany z powodów politycznych. Niestety napięcia w państwie są takie, że próbuje się nas wciągać w partyjne spory. Zdecydowana większość, prawie wszyscy [członkowie Związku] od wielu miesięcy chcieli konkretnych działań w obronie samorządności. Stąd pomysł na kampanię informacyjną i edukacyjną" - powiedział Frankiewicz.

Czytaj też: Będzie wyższa składka członkowska w Związku Miast Polskich?

"Tutaj polityki nie ma i nie będzie, chyba że polityką jest dbanie o zapisy konstytucyjne i przekazywanie obywatelom, co jest zagrożone i na ile ważna jest samorządność" - dodał. Jak wyjaśnił, obecnie przygotowane są założenia kampanii. Przypomniał, że przed rokiem zarząd ZMP przyjął strategię budowania wizerunku Związku, zgodnie z którą w ostatnich miesiącach prowadzono działania w miastach członkowskich. Pokazywały one m.in. obszary, w których działa Związek, "jak walczy o społeczności miejskie, jak może być przydatny miastom i ich mieszkańcom" - podkreślił.

Wyjaśnił, że teraz Związek "chce zacząć mówić o współpracy w miastach członkowskich oraz wspólnych ich działaniach - na zewnątrz, na szczeblu ogólnopolskim". Jak sprecyzował, chodzi o pokazanie ZMP jako lidera reprezentowania interesów polskich miast - jednocześnie wzmacniając i wyostrzając wizerunek samorządu, także w kontekście zadań, jakie wykonują miasta i mechanizmów, zgodnie z którymi działają.

Czytaj też: Karta Krakowska przyjęta. Są rekomendacje dla polityki miejskiej

Podczas ostatniego zgromadzenia ZMP w ub. tygodniu delegaci nie zdecydowali jeszcze o rozpoczęciu kampanii (poprzez uzgodnienie związanego z nią jednorazowego podniesienia składki członkowskiej - aby zebrać dodatkowy milion złotych), ze względu na brak kworum (zabrakło 9 głosów). W głosowaniu sondażowym za kampanią było 90 proc. obecnych delegatów; część z nich poprosiła jednocześnie o więcej szczegółów, które są obecnie przygotowywane.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • marek czerniakowski, 2017-10-27 23:04:14

    Kto za to zapłaci głupie pytanie, oczywiście zainteresowany,należy policzyć ile zarobi na tym skarb państwa.Należy wprowadzić odpowiednie zarządzenia dotyczące zakupu broni i amunicji oraz ilości obowiązkowych comiesięcznych strzelań.Dobudować strzelnic itd,

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.