PARTNER PORTALU
  • BGK

Kampania informacyjna Związku Miast Polskich w przyszłym roku

  • PAP/MN    26 października 2017 - 12:34
Kampania informacyjna Związku Miast Polskich w przyszłym roku
Samorządowcy chcą uświadomić społeczeństwo, czym jest samorząd i jakimi sprawami się zajmuje. (fot. materiały ZMP)

Wspólną ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną planują na przyszły rok samorządy zrzeszone w Związku Miast Polskich. Jak wyjaśniają władze ZMP, chodzi "o pokazanie istoty, wagi i siły samorządności, przy zaakcentowaniu umiejętności współpracy członków Związku".




• Zygmunt Frankiewicz podkreśla, że przykłada dużą wagę do tego, aby członkowie ZMP - z różnych opcji politycznych - nie byli skonfliktowani. 

• Wyjaśnił, że teraz Związek chce zacząć mówić o współpracy w miastach członkowskich oraz wspólnych ich działaniach - na zewnątrz, na szczeblu ogólnopolskim.

• Miasta zrzeszone w ZMP nie prowadziły i nie prowadzą wspólnie żadnych działań skierowanych przeciwko jakiejkolwiek partii politycznej - zapewniają władze ZMP.

Propozycję przeprowadzenia kampanii informacyjno-edukacyjnej ZMP o roli wspólnot samorządowych w demokratycznym, zdecentralizowanym państwie prezes Związku Miast Polskich Zygmunt Frankiewicz zasygnalizował m.in. w niedawnym oświadczeniu. Było ono odpowiedzią na wcześniejsze publikacje medialne sugerujące, że ZMP chce w kampanii zaprotestować przeciwko obecnemu rządowi.

"Bardzo uważam na to, żeby Związek, w którego zarządzie zasiadają przedstawiciele wszystkich głównych partii oraz niezależna większość, nie był wewnętrznie skonfliktowany z powodów politycznych. Niestety napięcia w państwie są takie, że próbuje się nas wciągać w partyjne spory. Zdecydowana większość, prawie wszyscy [członkowie Związku] od wielu miesięcy chcieli konkretnych działań w obronie samorządności. Stąd pomysł na kampanię informacyjną i edukacyjną" - powiedział Frankiewicz.

Czytaj też: Będzie wyższa składka członkowska w Związku Miast Polskich?

"Tutaj polityki nie ma i nie będzie, chyba że polityką jest dbanie o zapisy konstytucyjne i przekazywanie obywatelom, co jest zagrożone i na ile ważna jest samorządność" - dodał. Jak wyjaśnił, obecnie przygotowane są założenia kampanii. Przypomniał, że przed rokiem zarząd ZMP przyjął strategię budowania wizerunku Związku, zgodnie z którą w ostatnich miesiącach prowadzono działania w miastach członkowskich. Pokazywały one m.in. obszary, w których działa Związek, "jak walczy o społeczności miejskie, jak może być przydatny miastom i ich mieszkańcom" - podkreślił.

Wyjaśnił, że teraz Związek "chce zacząć mówić o współpracy w miastach członkowskich oraz wspólnych ich działaniach - na zewnątrz, na szczeblu ogólnopolskim". Jak sprecyzował, chodzi o pokazanie ZMP jako lidera reprezentowania interesów polskich miast - jednocześnie wzmacniając i wyostrzając wizerunek samorządu, także w kontekście zadań, jakie wykonują miasta i mechanizmów, zgodnie z którymi działają.

Czytaj też: Karta Krakowska przyjęta. Są rekomendacje dla polityki miejskiej

Podczas ostatniego zgromadzenia ZMP w ub. tygodniu delegaci nie zdecydowali jeszcze o rozpoczęciu kampanii (poprzez uzgodnienie związanego z nią jednorazowego podniesienia składki członkowskiej - aby zebrać dodatkowy milion złotych), ze względu na brak kworum (zabrakło 9 głosów). W głosowaniu sondażowym za kampanią było 90 proc. obecnych delegatów; część z nich poprosiła jednocześnie o więcej szczegółów, które są obecnie przygotowywane.





REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (1)

  • marek czerniakowski, 2017-10-27 23:04:14

    Kto za to zapłaci głupie pytanie, oczywiście zainteresowany,należy policzyć ile zarobi na tym skarb państwa.Należy wprowadzić odpowiednie zarządzenia dotyczące zakupu broni i amunicji oraz ilości obowiązkowych comiesięcznych strzelań.Dobudować strzelnic itd,