PARTNER PORTALU
  • BGK

Katowice lepiej znane za granicą niż w regionie

  • aw/pap    2 maja 2017 - 10:23
Katowice lepiej znane za granicą niż w regionie
Jedną z atrakcji Katowic jest zabytkowa dzielnica - Nikiszowiec (fot.katowice.eu)

W centrach informacji turystycznej w różnych miejscowościach woj. śląskiego trudno uzyskać rzeczową i pełną informację na temat atrakcji Katowic – oceniają przedstawiciele katowickiego Stowarzyszenia Aktywności Obywatelskiej "Bona Fides".




• Przez rok wolontariusze tego stowarzyszenia odwiedzili centra informacji turystycznej w województwie, pytając o Katowice i o to, co warto w tym mieście zobaczyć.

• Ze zdumieniem usłyszeli, że warto odwiedzić katowickie... zamki i zrobić w tym mieście zakupy.

• Według nich miasto powinno lepiej promować się w samym regionie, a nie tylko w kraju i za granicą.

 

Cztery wolontariuszki "Bona Fides", z Francji, Armenii i Białorusi, odwiedziły w sumie 16 biur informacji turystycznej m.in. w Katowicach, Częstochowie, Sosnowcu, Piekarach Śląskich, Ogrodzieńcu czy Wiśle. Wszędzie pytały m.in. o Katowice i to co warto, a czego nie warto zobaczyć w tym mieście. Pytały w języku angielskim, który też okazywał się dla niektórych barierą.

Przedstawiciele "Bona Fides" wskazali, że choć Centrum Informacji Turystycznej w Katowicach z oczywistych powodów wypadło znakomicie, to jednak w innych bywało już ciężko z uzyskaniem informacji na temat stolicy tworzącej się metropolii.

W jednym z punktów informacyjnych wolontariuszki usłyszały, że Katowice to dobre miasto jedynie na zakupy, w innym polecono im inne miasta, jako bardziej interesujące; w kolejnym odesłano je po prostu do Centrum Informacji Turystycznej w Katowicach - relacjonowała koordynatorka wolontariuszy "Bona Fides" Anna Staniek.

Były też jednak pozytywne rekomendacje dotyczące Katowic. "W Pszczynie dowiedziałyśmy się, że Katowice to miasto, które warto zobaczyć. Zwłaszcza polecono nam Muzeum Śląskie i Spodek" - powiedziała jedna z wolontariuszek, Irina Yaroshuk.

Podobnie sytuacja wyglądała w Częstochowie - tam wolontariuszki otrzymały również mapę Katowic z atrakcjami turystycznymi. W Szczyrku pracownicy Centrum Informacji Turystycznej zaplanowali nawet gościom z zagranicy trasę zwiedzania Katowic.

"Nasze badanie pokazało, że Katowice stawiając na promocję ogólnopolską, czy nawet międzynarodową, wiele jeszcze do zrobienia mają w przypadku promocji w samym regionie" - ocenił prezes "Bona Fides" Grzegorz Wójkowski. "Stwierdzenie, że w Katowicach warto zobaczyć Spodek i Muzeum Śląskie trudno jest traktować jako rzeczową odpowiedź" - dodał. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.