PARTNER PORTALU
  • BGK

Kilka milionów gości na Jarmarku św. Dominika w Gdańsku

  • pt/pap    21 sierpnia 2016 - 17:43
Kilka milionów gości na Jarmarku św. Dominika w Gdańsku
Podczas tegorocznego jarmarku działało ok. tysiąca stoisk handlowych i gastronomicznych z 11 krajów, m.in. z Białorusi, Hiszpanii, Indii, Ukrainy, Węgier, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Włoch (gdansk.pl)

Kilka milionów osób odwiedziło zakończony w niedzielę w Gdańsku 756. Jarmark św. Dominika. Ta najstarsza impreza handlowo-kulturalna w Polsce oraz jedna z największych w Europie trwała trzy tygodnie. W jarmarku uczestniczyło ok. 1000 handlowców.




Oficjalna ceremonia zakończenia jarmarku odbyła się w niedzielę po południu na Długim Targu.

"Jeśli chodzi o frekwencję na tegorocznym jarmarku, to łatwiej jest podać liczbę odwiedzin, która wyniosła ok. sześciu milionów. Były bowiem osoby, które pojawiały się na jarmarku więcej niż jeden raz" - powiedziała w niedzielę Joanna Czauderna-Szreter, dyrektor ds. marketingu w Międzynarodowych Targach Gdańskich, które od 1996 r. są głównym organizatorem Jarmarku św. Dominika.

Podkreśliła, że liczba odwiedzin na tegorocznym jarmarku była zbliżona do tej sprzed roku.

"Frekwencja dopisała. Zadowoleni z jarmarku byli też wystawcy. Z ich punktu widzenia pogoda do handlu była niemal idealna: gdy jest upał, to większość osób spędza czas na plaży, a i deszczowych dni podczas jarmarku nie było wiele. Dużo ludzi chodziło wśród straganów, rozglądało się i były większe szanse, że coś kupią" - dodała.

Jak co roku organizatorzy imprezy przyznali dwie nagrody Grand Prix na najbardziej atrakcyjną ofertę jarmarku. W kategorii "produkt rzemieślniczy" laur przypadł kolekcji worków i toreb lnianych zdobionych nadrukiem w technice linorytu (Linoryt Jan Szopa, Pracownia ADKA "Ale worek" z Poznania).

W kategorii tej przyznano także dwa wyróżnienia. Otrzymali je: Maria Lisiewicz z Rzeszowa za kolekcję "oryginalnych tablic kredowych i magnetycznych w fantazyjnych kształtach" oraz Many Mornings z Aleksandrowa Łódzkiego za kolekcję "kolorowych, szalonych skarpetek nie do pary".

Grand Prix Jarmarku św. Dominika 2016 w kategorii "produkt spożywczy" przypadło firmie Piaggio Mobile Concept z Gdańska za Choco Kebab. Wyróżnienie otrzymała natomiast firma Balsen z Gdańska za ofertę świeżych, konserwowanych i wędzonych jaj przepiórczych oraz makaronów z jaj przepiórczych.

Podczas tegorocznego jarmarku działało ok. tysiąca stoisk handlowych i gastronomicznych z 11 krajów, m.in. z Białorusi, Hiszpanii, Indii, Ukrainy, Węgier, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Włoch. Kramy rozmieszczone były na 21. ulicach historycznego centrum Gdańska na powierzchni ponad 4 hektarów. Swoją ofertę przedstawiali rzemieślnicy, kolekcjonerzy i artyści.

W trakcie trzytygodniowej imprezy zorganizowano ok. 200 wydarzeń o różnorodnym charakterze m.in. koncerty muzyczne, Święto Chleba, Dominik Design, Dni Bremy, Kraina Dobrej Książki, gry miejskie, gry planszowe i pokazy kucia.

Tradycja Jarmarku św. Dominika sięga 1260 r., kiedy to papież Aleksander IV zezwolił gdańskim dominikanom na udzielanie studniowych odpustów w dniu święta ich założyciela. Tej religijnej ceremonii towarzyszył jarmark. Na sierpniowe święto do gdańskiego portu zawijało ponad 400 okrętów z całej Europy. Odbywający się przez wieki w Gdańsku Jarmark św. Dominika miał przerwę po II wojnie światowej. Impreza została reaktywowana w 1972 roku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.