PARTNER PORTALU
  • BGK

Kraków. Mieszkańcy zadowoleni z pracy urzędu miasta

  • JL    2 listopada 2016 - 09:37
Kraków. Mieszkańcy zadowoleni z pracy urzędu miasta
82 proc. osób załatwiających sprawy w Urzędzie Miasta Krakowa jest zadowolonych z obsługi. (Fot. Kraków.pl/Paweł Krawczyk)

Pozytywne nastawienie urzędników, profesjonalizm oraz szybkość załatwiania spraw – to zdaniem krakowian najmocniejsze strony obsługi klienta w krakowskim urzędzie miasta.




Aż 82 proc. osób załatwiających sprawy w magistracie i jego komórkach jest zadowolonych z obsługi, a 89 proc. deklaruje, że nie napotkało podczas tych wizyt żadnych problemów. Takie dane przynosi przeprowadzone przez firmę Lokalne Badania Społeczne tegoroczne badanie „Poziom satysfakcji klienta Urzędu Miasta Krakowa”.

Badania pokazują, że średni poziom zadowolenia z obsługi klienta w ostatnim roku wzrósł do 4,18 proc. (w zeszłym roku wynosił 4,05 proc.). Ponadto 40 proc. osób przyznało, że jest bardzo zadowolonych z pracy urzędników, a 42 proc. uznało się za raczej zadowolonych. Najbardziej zadowoleni są ci, których sprawy zostały załatwione pozytywnie, następnie – ci, których sprawy były w trakcie załatwiania, a najniższy poziom satysfakcji deklarują osoby, których sprawy rozpatrzono ze skutkiem negatywnym.

Do mocnych stron obsługi w urzędzie miasta Krakowa respondenci zaliczyli: pozytywne nastawienie, życzliwość, miłą obsługę (25 proc.), kompetencje i profesjonalizm (16 proc.), szybkość obsługi (14 proc.), system kolejkowy i numerki (9 proc.), udzielanie informacji (7 proc.), uczynność, udzielanie pomocy klientom (6 proc.), brak kolejek i krótki czas oczekiwania na obsługę (4 proc.), dogodne godziny otwarcia (2 proc.), dobrą organizację (2 proc.).

Pytani o mankamenty i problemy, jakie napotkali w kontakcie z urzędem, wymieniali m.in. brak miejsc do parkowania (4 proc.) i złe warunki lokalowe (2 proc.). Pojawiły się też odmienne opinie na temat szybkości załatwiania spraw – 12 proc. badanych narzekało na kolejki i długi czas oczekiwania na obsługę, 3 proc. dodawało, że zbyt mało jest stanowisk obsługi i pracowników, tyle samo badanych wskazywało na brak możliwości załatwiania spraw przez internet. To właśnie te kwestie najczęściej były wskazywane jako pole do poprawy i usprawnień.

Badania są prowadzone od 2010 r., dzięki czemu można porównać wskaźniki z poszczególnych lat i śledzić dynamikę zmian w ocenach jakości obsługi klienta w Urzędzie Miasta Krakowa. W tegorocznych badaniach uczestniczyło 850 osób, które odwiedziły Urząd Miasta Krakowa dwukrotnie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.