PARTNER PORTALU
  • BGK

Kraków. Mieszkańcy zadowoleni z pracy urzędu miasta

  • JL    2 listopada 2016 - 09:37
Kraków. Mieszkańcy zadowoleni z pracy urzędu miasta
82 proc. osób załatwiających sprawy w Urzędzie Miasta Krakowa jest zadowolonych z obsługi. (Fot. Kraków.pl/Paweł Krawczyk)

Pozytywne nastawienie urzędników, profesjonalizm oraz szybkość załatwiania spraw – to zdaniem krakowian najmocniejsze strony obsługi klienta w krakowskim urzędzie miasta.




Aż 82 proc. osób załatwiających sprawy w magistracie i jego komórkach jest zadowolonych z obsługi, a 89 proc. deklaruje, że nie napotkało podczas tych wizyt żadnych problemów. Takie dane przynosi przeprowadzone przez firmę Lokalne Badania Społeczne tegoroczne badanie „Poziom satysfakcji klienta Urzędu Miasta Krakowa”.

Badania pokazują, że średni poziom zadowolenia z obsługi klienta w ostatnim roku wzrósł do 4,18 proc. (w zeszłym roku wynosił 4,05 proc.). Ponadto 40 proc. osób przyznało, że jest bardzo zadowolonych z pracy urzędników, a 42 proc. uznało się za raczej zadowolonych. Najbardziej zadowoleni są ci, których sprawy zostały załatwione pozytywnie, następnie – ci, których sprawy były w trakcie załatwiania, a najniższy poziom satysfakcji deklarują osoby, których sprawy rozpatrzono ze skutkiem negatywnym.

Do mocnych stron obsługi w urzędzie miasta Krakowa respondenci zaliczyli: pozytywne nastawienie, życzliwość, miłą obsługę (25 proc.), kompetencje i profesjonalizm (16 proc.), szybkość obsługi (14 proc.), system kolejkowy i numerki (9 proc.), udzielanie informacji (7 proc.), uczynność, udzielanie pomocy klientom (6 proc.), brak kolejek i krótki czas oczekiwania na obsługę (4 proc.), dogodne godziny otwarcia (2 proc.), dobrą organizację (2 proc.).

Pytani o mankamenty i problemy, jakie napotkali w kontakcie z urzędem, wymieniali m.in. brak miejsc do parkowania (4 proc.) i złe warunki lokalowe (2 proc.). Pojawiły się też odmienne opinie na temat szybkości załatwiania spraw – 12 proc. badanych narzekało na kolejki i długi czas oczekiwania na obsługę, 3 proc. dodawało, że zbyt mało jest stanowisk obsługi i pracowników, tyle samo badanych wskazywało na brak możliwości załatwiania spraw przez internet. To właśnie te kwestie najczęściej były wskazywane jako pole do poprawy i usprawnień.

Badania są prowadzone od 2010 r., dzięki czemu można porównać wskaźniki z poszczególnych lat i śledzić dynamikę zmian w ocenach jakości obsługi klienta w Urzędzie Miasta Krakowa. W tegorocznych badaniach uczestniczyło 850 osób, które odwiedziły Urząd Miasta Krakowa dwukrotnie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.