• PARTNERZY PORTALU

Łódź: konkurs na logotyp tzw. małego Expo w Polsce

• Ponad 180 prac, również z zagranicy, wpłynęło na konkurs na logotyp tzw. małego Expo w Polsce.
• Impreza miałaby się odbyć w Łodzi w 2022 roku.
• Logo ma służyć wzbudzeniu zainteresowania tematem przewodnim małego Expo w Łodzi, jakim jest rewitalizacja obszarów miejskich
Łódź: konkurs na logotyp tzw. małego Expo w Polsce
Ponad 180 prac, również z zagranicy, wpłynęło na konkurs na logotyp tzw. małego Expo w Polsce (fot.lodz.pl)

Konkurs ma charakter otwarty i dwuetapowy. Mogli brać w nim udział zainteresowani z całego świata, absolwenci i pracownicy wyższych uczelni artystycznych, profesjonalni graficy, projektanci itp.

W drugim etapie komisja konkursowa, pod przewodnictwem rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi prof. Jolanty Rudzkiej-Habisiak wyłoni trzy najlepsze projekty. Następnie odbędzie się internetowe głosowanie na jedną z trzech prac finałowych, które odbywać się będzie od 10 do 30 marca.

Zdaniem władz Łodzi organizacja International Expo (tzw. małe Expo) w Polsce ma strategiczne znaczenie dla rozwoju kraju oraz jego promocji na świecie. Dlatego zależy im, aby "największe autorytety oraz opinia publiczna wspólnie wybrały logotyp, który będzie wizytówką naszych starań o prawo do organizacji wystawy.

Według organizatora konkursu, którym jest łódzki magistrat we współpracy z firmą Deloitte, zadaniem konkursowym jest stworzenie takiego logo, które będzie eksponować mocne strony Polski i Łodzi, jako potencjalnych organizatorów wystawy.

Logo ma służyć wzbudzeniu zainteresowania tematem przewodnim małego Expo w Łodzi, jakim jest rewitalizacja obszarów miejskich. Znak ma również komunikować, że wystawa będzie mieć charakter festiwalu miejskości, odbywającego się na styku różnych kultur.

W przypadku przyznania Polsce prawa do organizacji małego Expo, logo ma zachęcać wystawców i turystów z całego świata do wzięcia udziału w wydarzeniu.

Autor najwyżej ocenionego logo otrzyma 5 tys. zł oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. zł na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku.

International Expo, czyli tzw. małe Expo, są organizowane między wystawami światowymi i mają tematykę ograniczoną do jednego konkretnego problemu. Łódź chce się ubiegać o zorganizowanie wystawy w 2022 roku; jej tematem byłaby kompleksowa rewitalizacja obszarów miejskich.

Aplikację Łodzi do Światowego Biura Wystaw w tej sprawie, studium wykonalności i strategię promocji przygotowuje firma Deloitte Consulting, która wygrała przetarg.

International Expo, o które chce ubiegać się Łódź może trwać od trzech tygodni do maksymalnie trzech miesięcy. Zwyczajowo te wystawy odbywają się w miesiącach letnich od czerwca do września. Wystawę otwiera i zamyka ceremonia wzorowana na olimpijskiej, jednak na mniejszą skalę.

Główną atrakcją wystawy są pawilony przygotowane przez uczestników np. kraje, organizacje międzynarodowe, organizacje pozarządowe oraz korporacje i firmy. Expo powinien towarzyszyć program kulturalno-rekreacyjny, który ma podnieść atrakcyjność miasta-organizatora. Wśród tych wydarzeń są np. mecze, pokazy, koncerty, turnieje, częściowo organizowane przez uczestników ekspozycji

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE