Marszałek Geblewicz pyta o przyszłość Przewozów Regionalnych

• Zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz, wyraził zaniepokojenie sytuacją w spółce Przewozy Regionalne.
• - Województwo, jako zleceniodawca usług kolejowych przewozów pasażerskich, a jednocześnie udziałowiec spółki, pragnie sprecyzowania planów ministerstwa dla przewoźnika – pisze Geblewicz w liście do resortu infrastruktury.
Marszałek Geblewicz pyta o przyszłość Przewozów Regionalnych
Olgier Geblewicz pyta resort infrastruktury o sytuację Przewozów Regionalnych. (fot.wzp.pl)

Krytyczna ocena trwającego procesu restrukturyzacji, a także sposobu bieżącej realizacji i organizacji kolejowego transportu pasażerskiego w spółce Przewozy Regionalne dokonana przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, bez równoczesnego wskazania planu realizacji tych zadań w regionach budzi wątpliwości i niepokój zarządu województwa zachodniopomorskiego.

W liście z dnia 16 marca 2016 r. do podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz, wyraził zaniepokojenie sytuacją w spółce Przewozy Regionalne.

List jest reakcją na pojawiające się w ostatnich dniach wypowiedzi Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa krytycznie oceniające restrukturyzację Przewozów Regionalnych i sposób zarządzania spółką przez Agencję Rozwoju Przemysłu.

Geblewicz przypomina, że rozpoczęcie restrukturyzacji nastąpiło za zgodą Zgromadzenia Wspólników Spółki, czyli samorządów województw. Efekty były pozytywnie oceniane zarówno przez województwo zachodniopomorskie jak i pracowników oddziału zachodniopomorskiego spółki Przewozy Regionalne.

- Województwo jako zleceniodawca usług kolejowych przewozów pasażerskich, a jednocześnie udziałowiec spółki, pragnie sprecyzowania planów ministerstwa dla przewoźnika – pisze Geblewicz.

Jak tłumaczy marszałek, list jest wyrazem troski o sprawną realizację przewozów kolejowych na Pomorzu Zachodnim, załogę spółki, a także jej pasażerów. Województwo zachodniopomorskie jest drugim co do wielkości zleceniodawcą przewoźnika. W ostatnich latach zakupiło łącznie 48 elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych, z czego 31 sztuk to fabrycznie nowe pojazdy.

- Nasz tabor realizuje 65 proc. przewozów na terenie regionu. Do tej pory wszelkie plany restrukturyzacji były konsultowane z marszałkami. Dla naszego regionu to największe zadanie organizacyjne i finansowe. Wypowiedzi resortu mogą prowadzić do dezorganizacji w sferze tak ważnej dla naszych mieszkańców i mieć wpływ na ich codzienne funkcjonowanie – mówi Olgierd Geblewicz.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE