PARTNER PORTALU
  • BGK

Miasto Kraków ma nowe logo

  • PAP/EM    6 marca 2017 - 14:16
Miasto Kraków ma nowe logo
Nowe logo Krakowa (Fot. Magiczny Kraków/krakow.pl)

Kraków ma nowe logo. Znak przypomina poprzedni symbol, ale zamiast koloru pomarańczowego, pojawia się na nim niebieski, a centralna część jest pusta (poprzednio zajmował ją napis „CRACOVIA”).




Przedstawiciele miasta podkreślili, że logo jest pierwszym elementem nowego systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nowy system powinien być wdrożony do końca roku i ma służyć sprawniejszej komunikacji administracji miejskiej z krakowianami i turystami.

Logo w znacznej części przypomina poprzednie, które obowiązywało przez ostatnie 20 lat. Znak również przedstawia zarys Rynku Głównego oraz otaczających go ulic i zabudowań. Jednak napis, zajmujący wcześniej środkową część logotypu, został przesunięty poza prawą krawędź zarysu Rynku. Został także spolszczony i zamiast "CRACOVIA" widzimy "Kraków". Linie ulic i zabudowań Krakowa nie są lekko postrzępione, jak poprzednio, a idealnie gładkie.

"Nowy znak graficzny bazuje na poprzednim i jest połączeniem tradycji, tak ważnej w Krakowie, oraz nowoczesności - wyrazem tego jest choćby gładka kreska. Nowy znak jest czytelny, funkcjonalny, oddaje ambicję marki" - powiedziała Elżbieta Kantor z wydziału promocji i turystyki w magistracie. Nowy znak ma być także czytelny na aplikacjach mobilnych.

Dorota Kozak, autorka nowego logotypu, szczególną uwagę zwróciła na barwę znaku. Kolor niebieski - mówiła - jest silnie związany ze stolicą Małopolski. Od XVI w. używano go na oznakowanie rogatek miasta i był uznawany za kolor pracowników miejskich. W XVIII w. znalazł się w herbie miasta Krakowa - wtedy w herbie pojawił się orzeł na niebieskim tle. W herbie kolor niebieski jest do dzisiaj. "Niebieski symbolizuje też wolność, kreację i nowoczesność - zmianę" - zwróciła uwagę Kozak.

Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig zaznaczył, że nowy znak graficzny i system identyfikacji wizualnej jest odpowiedzią miasta na opinie części krakowian, którzy uważają, że stare logo nie było czytelne, a napis w jego środkowej części zastawiał elementy graficzne symbolizujące Rynek.

Nowe logo będzie towarzyszyło materiałom Urzędu Miasta Krakowa, np. dokumentom, plakatom; pojawi się w przestrzeni miejskiej, np. na środkach komunikacji publicznej.

Nowy system identyfikacji wizualnej Krakowa opracowuje, na zamówienie miasta, jedna z krakowskich agencji reklamowych. Przygotowuje ona kolejne symbole, które będą budować markę miasta. Agencja stworzyła już system siedmiu kolorów, z których każdy ma oznaczać inną dziedzinę, np. kulturę, turystykę. Elementem nowej wizualizacji ma być m.in. tło pokazujące rozbudowaną sieć ulic i zabudowań wokół Rynku (na takim tle na plakatach będzie mogło się pojawiać np. nowe niebiesko-białe logo).

Koszt opracowania nowego logo to 26 tys. zł., a systemu nowej identyfikacji wizualnej Krakowa - 92 tys. zł.

Nowy system jest elementem strategii promocyjnej Krakowa na lata 2016-2022 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.