PARTNER PORTALU
  • BGK

Najbardziej medialna jest Warszawa. Za nią ostra rywalizacja

  • MIW    20 stycznia 2016 - 11:01
Najbardziej medialna jest Warszawa. Za nią ostra rywalizacja
Materiały dotyczące Warszawy mogły dotrzeć do 311 miliardów odbiorców. (Fot. : www.ipn.gov.pl)

• Press-Service Monitoring Mediów policzył medialne wzmianki o miastach wojewódzkich.
• W ciągu ostatniego kwartału 2015 roku na temat stolicy ukazało się ponad 441 tysięcy informacji.  
• Gdyby stolica chciała osiągnąć podobny poziom ekspozycji miasta w mediach, musiałaby na reklamy wydać 3,1 mld złotych.




Ponad 441 tysięcy informacji w mediach – to wynik Warszawy od października do grudnia ubiegłego roku. Dodajmy, jest to wynik bezkonkurencyjny (zresztą nie pierwszy raz). Tak wynika z raportu, jaki przygotował Press-Service Monitoring Mediów.

Wśród miasta wojewódzkich na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazł się Kraków, który dziennikarze wspomnieli w swych publikacjach ponad 205 tysięcy razy, zaś trzeci jest Poznań, który doczekał się 200,7 tysięcy wzmianek w mediach. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Wrocław (179,3 tys.), Łódź (133,3 tys.), Gdańsk (125,1 tys.), Katowice (98,2 tys.), Szczecin (86,3 tys.), Lublin (72,9 tys.), Bydgoszcz (69 tys.), Białystok (58 tys.), Kielce (53,3 tys.), Olsztyn (49,7 tys.), Toruń (47,7 tys.), Rzeszów (47,1 tys.), Opole (37 tys.), Zielona Góra (27,7 tys.), Gorzów Wielkopolski (22,7 tys.).

Liczba publikacji o miastach w IV kwartale 2015 r.:

Jak można przeczytać w raporcie miasta wojewódzkie najczęściej pojawiały się w publikacjach internetowych (77 proc.). Znacznie rzadziej pojawiały się w materiałach prasowych (14 proc.), radiowych (5 proc.) i telewizyjnych (4 proc.).

Gdyby stolice województw chciały osiągnąć taki sam poziom ekspozycji miasta, musiałyby przeznaczyć ze swoich budżetów łącznie sumę 11 mld złotych. Najwięcej rzecz jasna musiałaby wydać stolica (3,1 mld zł). W przypadku Krakowa byłaby to kwota 1,2 mld zł, Poznania – 1 mld zł, zaś Wrocławia – 0,9 mld zł. Takie wydatki jednak się opłacają – szacuje się, że materiały dotyczące Warszawy mogły dotrzeć do 311 miliardów odbiorców.

Wartość ekwiwalentu reklamowego opublikowanych informacji na temat miast:

W sumie publikacje dotyczące stolicy stanowiły 23 procent ogólnego przekazu. Materiały te były zamieszczane najczęściej w „Rzeczpospolitej”, „Gazecie Wyborczej” i „Gazecie Wyborczej – Warszawa”, a także na antenie Polsat News, TVP Warszawa, TVP Info, Polskiego Radia Program 1, Radia TOK FM, Polskiego Radia Program 3. W sieci z kolei najczęściej o Warszawie wspominały serwisy Stooq.com, Finanse.wp.pl i Bankier.pl.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (1)

  • bt, 2016-01-23 23:05:01

    Tylko gdzie jest te 311 miliardów odbiorców??? Można to było napisać bardziej logicznie.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.