• PARTNERZY PORTALU

Najbardziej medialna jest Warszawa. Za nią ostra rywalizacja

• Press-Service Monitoring Mediów policzył medialne wzmianki o miastach wojewódzkich.
• W ciągu ostatniego kwartału 2015 roku na temat stolicy ukazało się ponad 441 tysięcy informacji.  
• Gdyby stolica chciała osiągnąć podobny poziom ekspozycji miasta w mediach, musiałaby na reklamy wydać 3,1 mld złotych.
Najbardziej medialna jest Warszawa. Za nią ostra rywalizacja
Materiały dotyczące Warszawy mogły dotrzeć do 311 miliardów odbiorców. (Fot. : www.ipn.gov.pl)

Ponad 441 tysięcy informacji w mediach – to wynik Warszawy od października do grudnia ubiegłego roku. Dodajmy, jest to wynik bezkonkurencyjny (zresztą nie pierwszy raz). Tak wynika z raportu, jaki przygotował Press-Service Monitoring Mediów.

Wśród miasta wojewódzkich na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazł się Kraków, który dziennikarze wspomnieli w swych publikacjach ponad 205 tysięcy razy, zaś trzeci jest Poznań, który doczekał się 200,7 tysięcy wzmianek w mediach. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Wrocław (179,3 tys.), Łódź (133,3 tys.), Gdańsk (125,1 tys.), Katowice (98,2 tys.), Szczecin (86,3 tys.), Lublin (72,9 tys.), Bydgoszcz (69 tys.), Białystok (58 tys.), Kielce (53,3 tys.), Olsztyn (49,7 tys.), Toruń (47,7 tys.), Rzeszów (47,1 tys.), Opole (37 tys.), Zielona Góra (27,7 tys.), Gorzów Wielkopolski (22,7 tys.).

Liczba publikacji o miastach w IV kwartale 2015 r.:

Jak można przeczytać w raporcie miasta wojewódzkie najczęściej pojawiały się w publikacjach internetowych (77 proc.). Znacznie rzadziej pojawiały się w materiałach prasowych (14 proc.), radiowych (5 proc.) i telewizyjnych (4 proc.).

Gdyby stolice województw chciały osiągnąć taki sam poziom ekspozycji miasta, musiałyby przeznaczyć ze swoich budżetów łącznie sumę 11 mld złotych. Najwięcej rzecz jasna musiałaby wydać stolica (3,1 mld zł). W przypadku Krakowa byłaby to kwota 1,2 mld zł, Poznania – 1 mld zł, zaś Wrocławia – 0,9 mld zł. Takie wydatki jednak się opłacają – szacuje się, że materiały dotyczące Warszawy mogły dotrzeć do 311 miliardów odbiorców.

Wartość ekwiwalentu reklamowego opublikowanych informacji na temat miast:

W sumie publikacje dotyczące stolicy stanowiły 23 procent ogólnego przekazu. Materiały te były zamieszczane najczęściej w „Rzeczpospolitej”, „Gazecie Wyborczej” i „Gazecie Wyborczej – Warszawa”, a także na antenie Polsat News, TVP Warszawa, TVP Info, Polskiego Radia Program 1, Radia TOK FM, Polskiego Radia Program 3. W sieci z kolei najczęściej o Warszawie wspominały serwisy Stooq.com, Finanse.wp.pl i Bankier.pl.

 

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Tylko gdzie jest te 311 miliardów odbiorców???
Można to było napisać bardziej logicznie.

bt, 2016-01-23 23:05:01 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE