PARTNER PORTALU
  • BGK

Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów

  • pt    6 września 2016 - 13:25
Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów
Samorządy coraz chętniej sięgają również po działania w internecie (fot.krakow.pl)

• Marketing terytorialny w Polsce ciągle się rozwija i dojrzewa.
• Miasta i regiony próbują się promować: w internecie, telewizji, kinie. Ile je to kosztuje?




Eventy, city placement i wszelkiego rodzaju działania w internecie (od aplikacji mobilnych po współpracę z influencerami) – to najczęściej wykorzystywane przez miasta i regiony narzędzia promocji – wynika z raportu „Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów”, który przygotował serwis MarketingMiejsca.com.pl.

- Raport niezwykle wyraźnie pokazuje, że branża ulega ciągłej profesjonalizacji – przyznaje Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor raportu. – Samorządowcy coraz chętniej sięgają po efektywne narzędzia promocji takie jak city placement, czy różnego rodzaju działania w internecie od klasycznych kampanii, po angażujące użytkowników w social media, również przy wykorzystaniu influencerów, czyli nowych celebrytów – dodaje Stępowski.

Z opinią tą zgadza się również Krystyna Hartenberger – Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej:

- Marketing terytorialny w Polsce bardzo ewoluuje, dojrzewa ale również mocno się specjalizuje. Uniwersalny przekaz nie istnieje. Nie ma tez jednego idealnego produktu dla każdego dlatego ważne jest aby określić swoje mocne strony i zidentyfikować klienta na jakim nam zależy.

Jak się okazuje, jednym z najchętniej wykorzystywanym przez samorządowców - zarówno do promocji zewnętrznej, jak i wewnętrznej - narzędziem są eventy od kulturalno-rozrywkowych po sportowe.

- Wrocław to jedno z pierwszych miast w Polsce, które konsekwentnie, od wielu już lat wykorzystuje wydarzenia w budowaniu swojej marki - przyznaje Wioletta Samborska, dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki. - ESK we Wrocławiu to rozpisany na kilka lat, z kulminacją w 2016 roku, program składający się z kilkuset projektów, w skład których wchodzi kilka tysięcy wydarzeń artystycznych, festiwali, koncertów i imprez w przestrzeni miejskiej oraz zestaw programów społecznych,kulturalnych i edukacyjnych skierowanych dla mieszkańców Wrocławia - dodaje Samborska.

Często jednak samorządy stawiają również na organizację lub współorganizację wydarzeń gospodarczo-biznesowych. Samorządy aktywnie włączają się w organizację takich wydarzeń jak: Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach, Forum Ekonomiczne w Krynicy, ale i mniejsze, których organizatorami są już same województwa jak np.: województwo łódzkie, które organizuje: Europejskie Forum Gospodarcze, Kongres Biogospodarki, a także Forum Promocji Województwa.

Piotr Wachowicz ze szczecińskiego ratusza mówi krótko: - Polecam wydarzenia. To chyba najprostszy sposób na tzw. promowanie miejsc. Wydarzenia mają trzy zasadnicze zalety: mogą być fajną ofertą dla mieszkańców, mogą budować dumę z miejsca, gdy są wyjątkowe lub spektakularne stanowią atrakcję dla gości.

Samorząd w kinie

Jednym z najmniej agresywnych, a jednocześnie angażujących i wzbudzających emocje narzędzi promocji miast, regionów i atrakcji turystycznych, jest bez wątpienia city placement, czyli lokowanie ich w filmie lub serialu.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.