PARTNER PORTALU
  • BGK

Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów

  • pt    6 września 2016 - 13:25
Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów
Samorządy coraz chętniej sięgają również po działania w internecie (fot.krakow.pl)

• Marketing terytorialny w Polsce ciągle się rozwija i dojrzewa.
• Miasta i regiony próbują się promować: w internecie, telewizji, kinie. Ile je to kosztuje?




Eventy, city placement i wszelkiego rodzaju działania w internecie (od aplikacji mobilnych po współpracę z influencerami) – to najczęściej wykorzystywane przez miasta i regiony narzędzia promocji – wynika z raportu „Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów”, który przygotował serwis MarketingMiejsca.com.pl.

- Raport niezwykle wyraźnie pokazuje, że branża ulega ciągłej profesjonalizacji – przyznaje Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor raportu. – Samorządowcy coraz chętniej sięgają po efektywne narzędzia promocji takie jak city placement, czy różnego rodzaju działania w internecie od klasycznych kampanii, po angażujące użytkowników w social media, również przy wykorzystaniu influencerów, czyli nowych celebrytów – dodaje Stępowski.

Z opinią tą zgadza się również Krystyna Hartenberger – Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej:

- Marketing terytorialny w Polsce bardzo ewoluuje, dojrzewa ale również mocno się specjalizuje. Uniwersalny przekaz nie istnieje. Nie ma tez jednego idealnego produktu dla każdego dlatego ważne jest aby określić swoje mocne strony i zidentyfikować klienta na jakim nam zależy.

Jak się okazuje, jednym z najchętniej wykorzystywanym przez samorządowców - zarówno do promocji zewnętrznej, jak i wewnętrznej - narzędziem są eventy od kulturalno-rozrywkowych po sportowe.

- Wrocław to jedno z pierwszych miast w Polsce, które konsekwentnie, od wielu już lat wykorzystuje wydarzenia w budowaniu swojej marki - przyznaje Wioletta Samborska, dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki. - ESK we Wrocławiu to rozpisany na kilka lat, z kulminacją w 2016 roku, program składający się z kilkuset projektów, w skład których wchodzi kilka tysięcy wydarzeń artystycznych, festiwali, koncertów i imprez w przestrzeni miejskiej oraz zestaw programów społecznych,kulturalnych i edukacyjnych skierowanych dla mieszkańców Wrocławia - dodaje Samborska.

Często jednak samorządy stawiają również na organizację lub współorganizację wydarzeń gospodarczo-biznesowych. Samorządy aktywnie włączają się w organizację takich wydarzeń jak: Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach, Forum Ekonomiczne w Krynicy, ale i mniejsze, których organizatorami są już same województwa jak np.: województwo łódzkie, które organizuje: Europejskie Forum Gospodarcze, Kongres Biogospodarki, a także Forum Promocji Województwa.

Piotr Wachowicz ze szczecińskiego ratusza mówi krótko: - Polecam wydarzenia. To chyba najprostszy sposób na tzw. promowanie miejsc. Wydarzenia mają trzy zasadnicze zalety: mogą być fajną ofertą dla mieszkańców, mogą budować dumę z miejsca, gdy są wyjątkowe lub spektakularne stanowią atrakcję dla gości.

Samorząd w kinie

Jednym z najmniej agresywnych, a jednocześnie angażujących i wzbudzających emocje narzędzi promocji miast, regionów i atrakcji turystycznych, jest bez wątpienia city placement, czyli lokowanie ich w filmie lub serialu.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.