PARTNER PORTALU
  • BGK

Nowe logo Częstochowy w dosłowny sposób odnosi się do nazwy miasta

  • PAP/MN    29 listopada 2017 - 17:12
Nowe logo Częstochowy w dosłowny sposób odnosi się do nazwy miasta
Nowe logo i strategię promocyjną zaprezentowano 29 listopada. (fot. czestochowa.pl)

Samorząd Częstochowy rozpoczął kampanię wizerunkową, opartą na grze słów tworzących nazwę miasta. Nowemu logo, w którym słowo „często” nieco przysłania umieszczony poniżej czasownik „chowa”, towarzyszyć będzie zabawa graficzna w „chowanie” miejskich atrakcji, by zachęcić do ich odwiedzenia.




• Gotowy jest już m.in. częstochowski kalendarz na przyszły rok, w którym niektóre charakterystyczne obiekty krajobrazu miasta zostały w ciekawy graficznie sposób "schowane" na fotografiach.

• Pojawią się też podobne pocztówki, a niebawem również miejska gra pamięciowa i inne gadżety.

• Akcji towarzyszy też nowe logo miasta.

Od kilku lat Częstochowa wykorzystywała w kampaniach promocyjnych hasło "Jasne, że Częstochowa", budzące skojarzenia m.in. z Jasną Górą. W środę zaprezentowano nowy logotyp oraz założenia towarzyszącej mu kampanii wizerunkowej.

Wbrew przyjętej w wielu samorządach praktyce zlecania takich zadań agencjom reklamowym, częstochowscy urzędnicy sami przygotowali logo i założenia kampanii, posiłkując się jedynie opiniami zewnętrznego eksperta. Autorem nowej koncepcji jest Adam Markowski z wydziału kultury, promocji i sportu częstochowskiego magistratu.

Prezydent miasta Krzysztof Matyjaszczyk ocenił, że Częstochowa - choć ma herb i flagę - potrzebuje także logotypu wyróżniającego miasto, pomagającego w jego identyfikacji i promocji. Prezydent przyznał, że początkowo koncepcja, oparta na podzieleniu nazwy miasta na dwa człony i zabawie w "chowanie" wywołała jego zdziwienie i zmieszanie; jednak poznawszy całą koncepcję, prezydent uznał, że "to jest właśnie to".

"Poszliśmy w kierunku gry słów. Nazwa naszego miasta to Częstochowa, ale kiedy podzielimy ją na sylaby, mamy to, co często jest chowane przez nasze miasto. To doskonały sposób, by zwrócić uwagę na to, co miasto często chowa - jakie skarby ma nasze miasto, które były do tej pory nieodkryte, czy to przez samych mieszkańców, czy przez turystów; jakie wartości, jakie zabytki występują w naszym mieście, które do tej pory były często schowane" - tłumaczył Matyjaszczyk.

Prezydent uznał nowy pomysł promocyjny za bardzo dobry. "Wszystkich nas intryguje to, czego nie widać, co jest schowane. Dociekamy, dlaczego to jest schowane, dlaczego tego nie widać? I wtedy rozpoczyna się cała zabawa związana z tym, co należy zrobić, żeby spróbować to odkryć i uzyskać na ten temat wiedzę" - mówił Matyjaszczyk, zapowiadając miejską kampanię promocyjną opartą na tej grze słów.

Gotowy jest już m.in. częstochowski kalendarz na przyszły rok, w którym niektóre charakterystyczne obiekty krajobrazu miasta zostały w ciekawy graficznie sposób "schowane" na fotografiach. Pojawią się też podobne pocztówki, a niebawem również miejska gra pamięciowa i inne gadżety.

Autor nowej koncepcji Adam Markowski wskazał, że nowe logo odwołuje się do nazwy miasta, a jednocześnie - poprzez jej podzielenie na dwie części - pozwala na nadawanie nowych znaczeń. W logotypie udało się także zawrzeć żółto-niebiesko-białe barwy flagi miejskiej, tworzące końcówkę litery "ę".





REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.