PARTNER PORTALU
  • BGK

Nowe logo Gliwic nie podoba się mieszkańcom

  • 24gliwice.pl    14 września 2017 - 10:25
Nowe logo Gliwic nie podoba się mieszkańcom
Gliwice chcą mieć nową identyfikację wizualną, ale ta nie podoba się mieszkańcom. (fot. youtube)

Skrzętnie skrywane projekty nowego logo Gliwic wreszcie ujrzały światło dzienne. Ostatecznego wyboru mają dokonać mieszkańcy, problem w tym, że wielu osobom żadna z wersji nie przypadła do gustu.




Miasto Gliwice zawarło w marcu umowę z firmą RIO CREATIVO ze Słupska dotyczącą przygotowania trzech propozycji logo miasta, w tym dwóch nowych oraz liftingu obecnego logotypu. Umowa miała zostać zrealizowana na początku maja, jednak urzędnicy długo opierali się z publikacją jej rezultatów.

Teraz zostały zaprezentowane w Miejskim Serwisie Informacyjnym. Na stronie Urzędu pojawiła się sonda, w której umieszczono trzy propozycje. W terminie od 13 września do 6 października można zagłosować na wybrany przez siebie wariant.

- Logo ma być nośnikiem idei związanych z tożsamością miasta, dlatego jego wybór pozostawiamy gliwiczanom. Nie chcemy wprowadzać takiej zmiany bez opinii mieszkańców – mówi zastępca prezydenta, Krystian Tomala dla MSI.

Mieszkańcom się nie podoba

Nowa wersja identyfikacji wizualnej nie przypadła do gustu gliwiczanom. Wielu z nich wolałoby pozostać przy dotychczasowej wersji. Wyraz temu dali w komentarzach w portalu facebook.com pod zamieszczonym przez miasto artykułem.

– Obecne logo jest super. Po co je zmieniać i to na coś tak brzydkiego. Miasto zapłaciło ogromne pieniądze ze projekty, które za bardzo nikomu się nie podobają. Lepszą i tańszą inicjatywą byłby np. konkurs na logo dla Miasta… ale po co? Lepiej zapłacić firmie za projekty… brak słów – komentuje internautka.

– Zdecydowanie żadne. Jak miasto, które aspiruje do największych miast w Polsce mogło wypuścić coś takiego. Te logotypy nie nadają się do publikacji a tym bardziej jako oficjalne znaki. Już się nie dziwię dlaczego to wszystko było utrzymywane w wielkiej tajemnicy. A najgorsze jest to że stworzyła to firma, która zaprojektowała nową identyfikację Słupska (Nomen omen bardzo udaną) – pisze inny internauta.

Funkcjonowanie wśród niskiej jakości produktów?

Również Jakub Kowalski, architekt z serwisu Gruba Tektura, nie jest zachwycony propozycjami przedstawionymi przez magistrat. – Pracownia Rio Creativo zasłynęła swego czasu dobrym projektem identyfikacji wizualnej Słupska i podobne oczekiwania można było mieć w stosunku do gliwickiego logo. W mojej opinii nie spełnia on jednak wymagań, które stawia się przed znakiem reprezentującym miasto wewnątrz swoich granic jak i poza nimi. W dzisiejszych czasach bardzo popularne stało się zastępowanie historycznych herbów nowoczesnymi grafikami o reklamowym zabarwieniu – komentuje Kowalski.

Niestety, realia polskiej estetyki powodują, że tego typu zabiegi często kończą się kompromitacją, z którą gmina i jej mieszkańcy muszą żyć przez następne kilkanaście lat
– dodaje.

Architekt zwrócił także uwagę na to, że kwestia sposobu wyboru logo: w głosowaniu, konkursie czy przetargu jest mniej istotna. Jak twierdzi, dobry projekt może powstać nawet przy jego zamówieniu z wolnej ręki. Nie ma na to jednak żadnych gwarancji, więc najważniejsze by to urzędnicy posiadali narzędzia do weryfikacji jakości wysuwanych propozycji.

– Gotowe logo ocenić musi rada składająca się z osób, które posiadają wykształcenie w zakresie projektowania znaków graficznych. W razie wątpliwości takiego grono działające z polecenia władz miejskich powinno mieć możliwość złożenia swoich zastrzeżeń lub odrzucenia propozycji. Wydanie publicznych pieniędzy na dotychczasowe prace nie może z góry oznaczać przyjęcia projektu, ponieważ skazuje nas to na funkcjonowanie wśród niskiej jakości produktów. A tym skończy się publiczne głosowanie, w którym mieszkańcy nie mogą zadecydować o pozostawieniu dotychczasowego logo – proponuje Kowalski.

Nowe logo Gliwic ma być używane od 2018 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • K4, 2017-09-14 12:26:54

    Nie "Nowoczesne" tylko Nowe logo ;)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.