PARTNER PORTALU
  • BGK

Opole spokojne i bezpieczne. Dla młodych aż za bardzo

  • MN    2 listopada 2016 - 13:56
Opole spokojne i bezpieczne. Dla młodych aż za bardzo

Większość mieszkańców Opola utożsamia się z miastem, doceniając spokój, bezpieczeństwo i kameralny charakter, a także ofertę kulturalną. (fot. Opole, Facebook)

• Samorząd Opola pracuje nad Strategią Promocji Marki Opole na lata 2017-2022.
• Na potrzeby diagnozy wizerunku miasta, przeprowadzono badania ilościowe i jakościowe zarówno wśród mieszkańców Opola jak i całej Polski.
• Z badania wynika, że mieszkańcy Opola w większości dobrze czują się w swoim mieście, a Polacy kojarzą Opole głównie z festiwalem piosenki.




Badania przeprowadzone przez samorząd miasta i firmę Ageron Polska wykazały, że Opole kojarzy się mieszkańcom Polski głównie z Krajowym Festiwalem Polskiej Piosenki oraz określeniami pochodnymi: muzyką, piosenką, amfiteatrem, koncertami (takie skojarzenia wskazało 67 proc. badanych). Jednocześnie 44 procent badanych nie potrafi wymienić żadnych dodatkowych skojarzeń.

Inne niż festiwalowe skojarzenia z miastem potrafią wskazać osoby, które w Opolu były. Najczęściej jest to bardzo dobry obraz miasta. Skojarzenia te dotyczą m.in. opolskiego zoo, historii, mniejszości niemieckiej oraz uczelni. Osoby, które odwiedziły kiedykolwiek Opole podkreślają spokój miasta, jako jego największą zaletę.

Badanie wykazało również, że sami mieszkańcy Opola dobrze oceniają wizerunek swojego miasta. Zdecydowana większość mieszkańców utożsamia się z miastem, doceniając spokój, bezpieczeństwo i kameralny charakter Opola, a także ofertę kulturalną i możliwości rozwoju zawodowego – 77 proc. badanych uważa, że Opole jest dobrym miejsce do życia, a 75 proc. czuje się związanych z miastem.

Jest też grupa ok. 11 proc. mieszkańców niezadowolonych z miasta, a także wyższy odsetek „niezadowolonych” w młodszych grupach wiekowych. Wspomniany spokój miasta dla tej grupy działa na niekorzyść. Wymieniają Wrocław jako miasto spełniające ich aspiracje.

Na obecnym etapie prac nad Strategią Promocji Marki Opole na lata 2017-2022, ocenie zostanie poddany potencjał miasta w porównaniu do konkurencji. Określony zostanie pożądany wizerunek miasta oraz sposoby osiągnięcia tego wizerunku w najbliższych latach.

Jako źródło inspiracji posłużą pomysły na promocję miasta pozyskane na etapie diagnostycznym. Wypracowane rozwiązania zostaną przedstawione w trakcie konsultacji społecznych, które rozpoczną się w drugiej połowie listopada.

Pełny raport z badań znajduje się w załączniku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


Multimedia





KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.