PARTNER PORTALU
  • BGK

Opole spokojne i bezpieczne. Dla młodych aż za bardzo

  • MN    2 listopada 2016 - 13:56
Opole spokojne i bezpieczne. Dla młodych aż za bardzo
Większość mieszkańców Opola utożsamia się z miastem, doceniając spokój, bezpieczeństwo i kameralny charakter, a także ofertę kulturalną. (fot. Opole, Facebook)

• Samorząd Opola pracuje nad Strategią Promocji Marki Opole na lata 2017-2022.
• Na potrzeby diagnozy wizerunku miasta, przeprowadzono badania ilościowe i jakościowe zarówno wśród mieszkańców Opola jak i całej Polski.
• Z badania wynika, że mieszkańcy Opola w większości dobrze czują się w swoim mieście, a Polacy kojarzą Opole głównie z festiwalem piosenki.




Badania przeprowadzone przez samorząd miasta i firmę Ageron Polska wykazały, że Opole kojarzy się mieszkańcom Polski głównie z Krajowym Festiwalem Polskiej Piosenki oraz określeniami pochodnymi: muzyką, piosenką, amfiteatrem, koncertami (takie skojarzenia wskazało 67 proc. badanych). Jednocześnie 44 procent badanych nie potrafi wymienić żadnych dodatkowych skojarzeń.

Inne niż festiwalowe skojarzenia z miastem potrafią wskazać osoby, które w Opolu były. Najczęściej jest to bardzo dobry obraz miasta. Skojarzenia te dotyczą m.in. opolskiego zoo, historii, mniejszości niemieckiej oraz uczelni. Osoby, które odwiedziły kiedykolwiek Opole podkreślają spokój miasta, jako jego największą zaletę.

Badanie wykazało również, że sami mieszkańcy Opola dobrze oceniają wizerunek swojego miasta. Zdecydowana większość mieszkańców utożsamia się z miastem, doceniając spokój, bezpieczeństwo i kameralny charakter Opola, a także ofertę kulturalną i możliwości rozwoju zawodowego – 77 proc. badanych uważa, że Opole jest dobrym miejsce do życia, a 75 proc. czuje się związanych z miastem.

Jest też grupa ok. 11 proc. mieszkańców niezadowolonych z miasta, a także wyższy odsetek „niezadowolonych” w młodszych grupach wiekowych. Wspomniany spokój miasta dla tej grupy działa na niekorzyść. Wymieniają Wrocław jako miasto spełniające ich aspiracje.

Na obecnym etapie prac nad Strategią Promocji Marki Opole na lata 2017-2022, ocenie zostanie poddany potencjał miasta w porównaniu do konkurencji. Określony zostanie pożądany wizerunek miasta oraz sposoby osiągnięcia tego wizerunku w najbliższych latach.

Jako źródło inspiracji posłużą pomysły na promocję miasta pozyskane na etapie diagnostycznym. Wypracowane rozwiązania zostaną przedstawione w trakcie konsultacji społecznych, które rozpoczną się w drugiej połowie listopada.

Pełny raport z badań znajduje się w załączniku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


Multimedia



REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.