Oto nowe siedem cudów Polski National Geographic

Wirtualne „Karkonoskie Tajemnice” w Karpaczu, zwyciężyły w  konkursie miesięcznika National Geographic Traveler na  „7 nowych cudów Polski”.

Oto nowe siedem cudów Polski National Geographic

• Do nagrody nominowane były 32 obiekty, z pośród nich wybrano siedem z największa liczbą głosów.

• W sumie czytelnicy National Geographic Traveler oddali blisko 40 tysięcy głosów. 

• Najwięcej zdobyły Karkonoskie tajemnice – aż 19,92 proc.

 

Obok Karkonoskich tajemnic w zwycięskiej siódemce znalazły się także:

* Bulwar nadwarciański w Gorzowie (15,17 proc.);

* Podziemne miasto na wyspie Wolin (14,48 proc.);

* Centrum Spotkania Kultur w Lublinie (7,41 proc.);

* Zespół poaugustiański w Żaganiu (7,07 proc.)

* Zagroda Guciów (4,72 proc.)

* Szlak Kulinarny Podkarpackie Smaki (4,64 proc.).

Oto "cudowne" obiekty

Karkonoskie tajemnice to interaktywne Królestwo Ducha Gór. W podziemiach Karkonoskich Tajemnic w Karpaczu odwiedzający mają możliwość poznania legend i przekazów, które wyrosły z karkonoskiej ziemi. To historie zasiedlających te tereny poszukiwaczy minerałów i zielarzy, oraz tajemnice władcy Karkonoszy – Ducha Gór.

Wnętrza zostały zaaranżowane przez światowej sławy artystów, a sama ekspozycja jest bardzo interaktywna. Dzięki osiągnięciom współczesnych technologii, będziecie mieli okazję doświadczyć wszystkimi zmysłami magii i potęgi, która drzemie w Karkonoszach. Podziemia pełne są sekretnych przejść i magicznych urządzeń.

Bulwar Nadwarciański to odrestaurowany nadrzeczny bulwar w Gorzowie Wielkopolskim, ciągnący się na prawym brzegu Warty, w całości położony na terenie centrum miasta. Na całej długości bulwaru przecina go jedynie jedna ulica - Bolesława Chrobrego, która dzieli bulwar część zachodnią i wschodnią.

Bulwar w Gorzowie Wielkopolskim (fot.gorzow.pl)
Bulwar w Gorzowie Wielkopolskim (fot.gorzow.pl)

Kompleks Podziemne Miasto na wyspie Wolin dziś należy do Muzeum Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.

Podziemne miasto (fot. podziemnemiasto.pl
Podziemne miasto (fot. podziemnemiasto.pl

To siedem potężnych żelbetonowych schronów, kilkanaście baraków, kilka kilometrów dróg wraz z infrastrukturą techniczną. Wszystko połączono kilometrem podziemnych tuneli.

Centrum Spotkania Kultur w Lublinie (fot.archiwum)
Centrum Spotkania Kultur w Lublinie (fot.archiwum)

Miasta się promują

Zainteresowanie plebiscytem National Geographic to dowód na to, że marketing terytorialny w Polsce ciągle się rozwija i dojrzewa.  Miasta i regiony próbują się promować: w internecie, telewizji, kinie.

Czytaj też: Dobry marketing miasta to nie tylko promocja, ale też rozwój lokalnego biznesu

Samorządowcy coraz chętniej sięgają po efektywne narzędzia promocji takie jak city placement, czy różnego rodzaju działania w internecie od klasycznych kampanii, po angażujące użytkowników w social media, również przy wykorzystaniu influencerów, czyli nowych celebrytów.

Jednym z najchętniej wykorzystywanym przez samorządowców - zarówno do promocji zewnętrznej, jak i wewnętrznej - narzędziem są eventy od kulturalno-rozrywkowych po sportowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE