PARTNER PORTALU
  • BGK

Piekary Śląskie: Nowa platforma kontaktowa dla mieszkańców

  • PAP/JS    23 grudnia 2016 - 17:56
Piekary Śląskie: Nowa platforma kontaktowa dla mieszkańców
Piekarscy samorządowcy deklarują, że kilka obsługujących skrzynkę osób stara się reagować natychmiast (fot. pixabay)

• Nową platformę kontaktową dla mieszkańców uruchomił samorząd Piekar Śląskich.
• Pod adresem sos@piekary.pl mogą oni zgłaszać awarie oraz np. przesyłać propozycje inwestycji czy wyrażać opinie o funkcjonowaniu tego niespełna 60-tysięcznego miasta.




Piekarscy samorządowcy deklarują, że kilka obsługujących skrzynkę osób stara się reagować natychmiast - w przypadku awarii, natomiast na odpowiedzi na pytania mieszkańcy mają czekać najwyżej trzy dni.

Jak przekazał Paweł Szałankiewicz z piekarskiego magistratu, adres mailowy sos@piekary.pl zaczął działać jako pewne uzupełnienie dla spotkań prezydent Piekar Śląskich Sławy Umińskiej-Duraj z mieszkańcami.

"Już wcześniej zakładaliśmy, że mieszkańcy będą mieli do nas mnóstwo spraw, o których może się nie udać porozmawiać w czasie spotkania. Adres sos@piekary.pl ma im ułatwić rozwiązanie pewnych problemów, które na co dzień dostrzegają wokół siebie" - wyjaśniła cytowana w informacji miasta Umińska-Duraj.

Prezydent wskazała, że to kolejna możliwość kontaktu mieszkańców z władzami miasta. "Wraz z moim zastępcą praktycznie codziennie spotykamy się z piekarzanami, nie tylko w magistracie. Ponadto mogą się z nami kontaktować mailowo czy tak jak w przypadku Krzysztofa Turzańskiego - przez portal Facebook bądź jego bloga" - podkreśliła prezydent Piekar Śląskich.

"Jesteśmy chyba też jedynymi prezydentami, którzy udostępnili mieszkańcom swoje prywatne numery telefoniczne" - zaznaczyła Umińska-Duraj.

Samorządowcy uważają, że działająca od kilkunastu dni mailowa skrzynka kontaktowa już się sprawdziła. Codziennie przychodzi po kilka maili: zgłoszenia różnych problemów (np. awaria oświetlenia, złe oznakowanie dróg) czy też sugestie dotyczące np. rozszerzenia zasięgu monitoringu miejskiego.

Szef kancelarii prezydenta miasta Paweł Słota zapewnił, że żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi: skrzynka obsługiwana jest łącznie przez kilka osób, które kierują nadsyłane sprawy do poszczególnych wydziałów, te przygotowują odpowiedź, a jeśli sprawa dotyczy awarii, starają się zareagować jak najszybciej, by doprowadzić do jej usunięcia.

Skrzynka sos@piekary.pl ma również służyć mieszkańcom np. do sugerowania różnych rozwiązań czy inwestycji, które mogłyby zostać zrealizowane w przyszłości.

Jednocześnie miasto planuje wprowadzenie w przyszłym roku na stronie głównej magistratu piekary.pl formularza do zgłaszania awarii i usterek. Ma on umożliwiać mieszkańcom śledzenie, na jakim etapie załatwiania jest zgłoszona sprawa - od jej przyjęcia do realizacji.

"To pozwoli nam usystematyzować wszystkie zgłaszane problemy i nadać im szybszy bieg. Samym mieszkańcom pozwoli natomiast mieć wgląd w to, na jakim etapie ich sprawa jest i zwyczajnie trzymać rękę na pulsie" - ocenił naczelnik kancelarii prezydenta miasta.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.