PARTNER PORTALU
  • BGK

Polskie miasta w mediach. Królowa jest jedna

  • aw    26 stycznia 2017 - 16:13
Polskie miasta w mediach. Królowa jest jedna
Warszawa zdeklasowała w mediach pozostałe miasta (fot. Pixabay)

• Warszawa po raz kolejny została najbardziej medialnym miastem w Polsce.
• Tylko w IV kwartale 2016 r. dzięki medialnym publikacjom zyskała promocję wartą 3 mld złotych.
• Ale to nie stolica najczęściej pojawia się w medialnych tytułach.




Jak wynika z cyklicznego badania „Press-Service Monitoring Mediów”, ostatnie trzy miesiące minionego roku przyniosły stolicom województw łącznie blisko 1,9 mln publikacji, co oznacza, że każdego dnia na ich temat pojawiało się ponad 20 tys. materiałów.

Aż 25 proc. medialnego tortu zagarnęła Warszawa (466,2 tys. publikacji). Największy udział w doniesieniach na temat stolicy miały źródła internetowe – 80 proc. przekazu. Drugim najpopularniejszym medium, informującym o mieście, była prasa – 10 proc. 6 proc. stanowiły materiały z radia.


O ponad połowę mniejszy wynik zanotował Kraków (202,2 tys. publikacji), a trzecie miejsce zajął Poznań osiągając 175,7 tys. materiałów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Wrocław, Gdańsk, Łódź, Katowice i Szczecin. W Top 10 znalazły się także Lublin i Białystok.

Analitycy obliczyli także wartość ekwiwalentu reklamowego, czyli ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję przekazu dla danego miasta. Ekwiwalent materiałów na temat stolicy Polski wyniósł 3 mld złotych. Warszawa zdeklasowała tym wynikiem pozostałe miasta. Kraków, który zajął drugie miejsce pod względem liczby publikacji, osiągnął ekwiwalent o wartości 1,3 mld złotych. Natomiast Poznań - 0,8 mld złotych.

Stolica została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Liczbę potencjalnych odbiorców z informacjami o Warszawie oszacowano na poziomie 202 mld kontaktów. Drugie miejsce ponownie zajął Kraków (72 mld), a kolejne Wrocław (53 mld). Poznań uplasował się tuż za podium (50 mld).

Łódź i Kraków najczęściej w tytułach

Ciekawie prezentuje się zestawienie, prezentujące miasta dominujące w tytułach newsów prasowych i internetowych. Dziennikarze najczęściej wymieniali Łódź, która pojawiła się w tytułach aż 1164 razy. Natomiast stolica znalazła się dopiero na trzecim miejscu, za Krakowem. Warszawa została przywołana w 861 tytułach.


Raport „Stolice Regionów” to kwartalne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które porównuje wizerunek miast wojewódzkich w mediach. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (1)

  • Zielony, 2017-01-26 21:55:21

    Kolejni dyletanci nie potrafią liczyć - badają stolice województw pomijając dużo większe od nich miasta. A nie łaska takie i takie. Ale na to trzeba mieć wiedzę, że taka Częstochowa jest dwa razy większa od Zielonej Góry czy Gorzowa. a od prawie połowy tu wymienionych w ogóle większa. ....  rozwiń