PARTNER PORTALU
  • BGK

Poznań: Promocja naprawi urbanistyczne błędy?

  • AW/Propertynews.pl    8 grudnia 2016 - 13:19
Poznań: Promocja naprawi urbanistyczne błędy?

Uczestnicy debaty (fot.PTWP)

- Budowa uniwersytetu poza centrum miasta i złe ulokowanie stadionu Lecha Poznań - to zdaniem Wojciecha Kruka, prezydenta Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej dwa wielkie błędy urbanistyczne Poznania, które niosą ze sobą poważne skutki społeczno-gospodarcze dla miasta.




- Budując uniwersytet "wyrzuciliśmy" 50 tys. osób na peryferie miasta. Gdybyśmy wykorzystali stadion Warty, moglibyśmy poprowadzić szeroką arterię od autostrady do centrum, stworzyć parking na 10 tys. samochodów i dziś korzystać na olbrzymim potoku ludzi docierających do centrum – wyjaśniał Wojciech Kruk w trakcie dyskusji o przyszłości biznesowej miasta na Property Forum Poznań 2016. - Zabrakło wizji. Dzisiaj musimy sobie radzić z zaistniałą sytuacją – komentował.

Jak zaznaczył Adam Trybusz, prezes zarządu Andersia Property, dyrektor zarządzający Von der Heyden Group na Poznań, miasto wciąż się rozwija. Problematyczna może być zbyt rozdmuchana wizja jego rozwoju.

- Wszyscy myślimy o Wolnych Torach. To inwestycja, której realizacja może potrwać nawet 50 lat. Powinniśmy więc skupiać się na obecnych problemach i mniejszej skali, np. perspektywie najbliższej dekady – apelował.

Do wyzwań, z jakimi musi sobie poradzić Poznań należy też, m.in. zła infrastruktura czy brak wystarczającej liczby studentów. - Na początku XXI wieku byliśmy liderem rozwoju powierzchni biurowych. Dziś spadliśmy na piąte miejsce – dodał Trybusz.

Zdaniem panelistów, kluczem do rozwoju Poznania jest jego umiejętna promocja - nie tylko w skali kraju, ale i poza granicami Polski. - Brakuje nam odwagi, brakuje nam dynamiki w działaniu – komentował Marian Nickel, prezes zarządu Grupa Nickel.

Widać to szczególnie, gdy porówna się Poznań z Wrocławiem. - Gdybyśmy połączyli "lwowską lekkość" Wrocławian z pragmatyzmem i dynamizmem Poznaniaków, to Zagłębie Ruhry mielibyśmy w 5 lat – dodał Nickel.

Zdaniem panelistów Poznań wreszcie uświadomił sobie, jak ważny dla rozwoju miasta może być marketing. - Wcześniej przegrywaliśmy z Wrocławiem, dziś liczę na to, że nowy zespół i prezydent to zmienią – tłumaczył Łukasz Kaleciński, dyrektor regionalny Skanska Property Poland.

Więcej czytaj tutaj

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.