PARTNER PORTALU
  • BGK

Poznań: Promocja naprawi urbanistyczne błędy?

  • AW/Propertynews.pl    8 grudnia 2016 - 13:19
Poznań: Promocja naprawi urbanistyczne błędy?
Uczestnicy debaty (fot.PTWP)

- Budowa uniwersytetu poza centrum miasta i złe ulokowanie stadionu Lecha Poznań - to zdaniem Wojciecha Kruka, prezydenta Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej dwa wielkie błędy urbanistyczne Poznania, które niosą ze sobą poważne skutki społeczno-gospodarcze dla miasta.




- Budując uniwersytet "wyrzuciliśmy" 50 tys. osób na peryferie miasta. Gdybyśmy wykorzystali stadion Warty, moglibyśmy poprowadzić szeroką arterię od autostrady do centrum, stworzyć parking na 10 tys. samochodów i dziś korzystać na olbrzymim potoku ludzi docierających do centrum – wyjaśniał Wojciech Kruk w trakcie dyskusji o przyszłości biznesowej miasta na Property Forum Poznań 2016. - Zabrakło wizji. Dzisiaj musimy sobie radzić z zaistniałą sytuacją – komentował.

Jak zaznaczył Adam Trybusz, prezes zarządu Andersia Property, dyrektor zarządzający Von der Heyden Group na Poznań, miasto wciąż się rozwija. Problematyczna może być zbyt rozdmuchana wizja jego rozwoju.

- Wszyscy myślimy o Wolnych Torach. To inwestycja, której realizacja może potrwać nawet 50 lat. Powinniśmy więc skupiać się na obecnych problemach i mniejszej skali, np. perspektywie najbliższej dekady – apelował.

Do wyzwań, z jakimi musi sobie poradzić Poznań należy też, m.in. zła infrastruktura czy brak wystarczającej liczby studentów. - Na początku XXI wieku byliśmy liderem rozwoju powierzchni biurowych. Dziś spadliśmy na piąte miejsce – dodał Trybusz.

Zdaniem panelistów, kluczem do rozwoju Poznania jest jego umiejętna promocja - nie tylko w skali kraju, ale i poza granicami Polski. - Brakuje nam odwagi, brakuje nam dynamiki w działaniu – komentował Marian Nickel, prezes zarządu Grupa Nickel.

Widać to szczególnie, gdy porówna się Poznań z Wrocławiem. - Gdybyśmy połączyli "lwowską lekkość" Wrocławian z pragmatyzmem i dynamizmem Poznaniaków, to Zagłębie Ruhry mielibyśmy w 5 lat – dodał Nickel.

Zdaniem panelistów Poznań wreszcie uświadomił sobie, jak ważny dla rozwoju miasta może być marketing. - Wcześniej przegrywaliśmy z Wrocławiem, dziś liczę na to, że nowy zespół i prezydent to zmienią – tłumaczył Łukasz Kaleciński, dyrektor regionalny Skanska Property Poland.

Więcej czytaj tutaj

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.