PARTNER PORTALU
  • BGK

Promocja miast i województw: Kto wydaje najwięcej na promocję?

  • pt    27 kwietnia 2017 - 10:05
Promocja miast i województw: Kto wydaje najwięcej na promocję?
Wydatki miast na promocję bardzo się różnią. (fot.wrocław.pl)

Z województw najwięcej na promocję w 2016 roku wydały wielkopolskie, śląskie i małopolskie. Spośród miast: Katowice, Łódź, Warszawa i Toruń.




• W 2016 roku spośród polskich miast na działania promocyjne najwięcej wydały Katowice.

• W tym roku duże nakłady na promocję zaplanowało województwo warmińsko-mazurskie.

• Na temat promocji miast będziemy rozmawiać w trakcie panelu "Przemysł czasu wolnego", który odbędzie się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego. EEC 2017 odbędzie się w dniach 10-12 maja w Katowicach.

Jak podaje resort finansów, w 2016 roku polskie samorządy na działania promocyjne wydały 666,6 mln zł. Kwota, choć nie mała, jest o 10 mln zł niższa niż przed rokiem – wynika z raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów” przygotowanego przez portal MarketingMiejsca.com.pl.

W raporcie analizie poddano budżety promocyjne 72 polskich samorządów (województw i miast). Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez Roberta Stępowskiego, eksperta ds. marketingu terytorialnego, wydatki promocyjne w 2016 roku obniżyło między innymi większość województw.

Około 40 proc. regionów planuje zmniejszyć wydatki na promocję także w roku 2017.
Z województw najwięcej na promocję w 2016 roku wydały: wielkopolskie, śląskie i małopolskie.

Poniżej wykres przedstawiający wydatki województw na promocję (fot.marketingmiejsca.com)

Trudno jednak o podobnym, wyraźnym trendzie mówić w przypadku miast. Niektóre zwiększają swoje budżety na promocję, inne zaś dokonują znacznych oszczędności w tym zakresie. Często okazuje się również, że w czasie roku budżetowego wydatki na działania promocyjne wzrastają.

Najwięcej z miast na działania promocyjne w 2016 roju wydały Katowice - 17,5 mln, Łódź - 16,1, Warszawa - 13,6 i Toruń - 13,2 mln zł.

Wrocław przeznaczył na działania promocyjne 8 mln zł. Dużo wydały także: Gdańsk - 10,5 mln, Bydgoszcz 12,7 mln, Lublin 6 mln, Kraków 7 mln, Kielce 7,4 mln.

Znacznie mniejsze kwoty na promocję przeznaczyły m.in. Częstochowa 5 mln, Rzeszów 4,1 mln, Zielona Góra 2,8 mln, Gorzów Wlkp. 467 tys., Płock 3 mln, Radom 2 mln, Opole 1,1 mln, Przemyśl 344 tys., Białystok 3,4 mln, Gdynia 3,5 mln, Bielsko-Biała 1,1 mln,
Gliwice 2,4 mln, Tychy 694 tys., Poznań 3,5 mln, Szczecin 3,8 mln zł.

- Analizowałem nie tylko samą wartość budżetów promocyjnych, ale również najważniejsze działania realizowane przez ponad 70 polskich samorządów, zarówno wojewódzkich, jak i miejskich. Okazuje się, że powtarzającym się w wielu samorządach działaniem była promocja przy okazji Światowych Dni Młodzieży – komentuje Robert Stępowski, autor raportu, ekspert ds. marketingu terytorialnego.

Z raportu wynika, że to wydarzenie z udziałem papieża Franciszka sprawiło, że oczy znacznej części, zwłaszcza katolickiego świata, w 2016 roku zwrócone były na Polskę. Bez wątpienia, wizerunkowo najbardziej skorzystały na tym Małopolska i Kraków. Jednak nim zagraniczni pielgrzymi udali się na miejsce głównych uroczystości, najpierw spędzali kilka dni w diecezjach na terenie całej Polski, uczestnicząc w przygotowanych przez samorządy specjalnie dla nich wydarzeniach, mających zaprezentować daną JST lub region z jak najlepszej strony.







×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.