PARTNER PORTALU
  • BGK

Promocja miast i województw: Kto wydaje najwięcej na promocję?

  • pt    27 kwietnia 2017 - 10:05
Promocja miast i województw: Kto wydaje najwięcej na promocję?
Wydatki miast na promocję bardzo się różnią. (fot.wrocław.pl)

Z województw najwięcej na promocję w 2016 roku wydały wielkopolskie, śląskie i małopolskie. Spośród miast: Katowice, Łódź, Warszawa i Toruń.




• W 2016 roku spośród polskich miast na działania promocyjne najwięcej wydały Katowice.

• W tym roku duże nakłady na promocję zaplanowało województwo warmińsko-mazurskie.

• Na temat promocji miast będziemy rozmawiać w trakcie panelu "Przemysł czasu wolnego", który odbędzie się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego. EEC 2017 odbędzie się w dniach 10-12 maja w Katowicach.

Jak podaje resort finansów, w 2016 roku polskie samorządy na działania promocyjne wydały 666,6 mln zł. Kwota, choć nie mała, jest o 10 mln zł niższa niż przed rokiem – wynika z raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów” przygotowanego przez portal MarketingMiejsca.com.pl.

W raporcie analizie poddano budżety promocyjne 72 polskich samorządów (województw i miast). Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez Roberta Stępowskiego, eksperta ds. marketingu terytorialnego, wydatki promocyjne w 2016 roku obniżyło między innymi większość województw.

Około 40 proc. regionów planuje zmniejszyć wydatki na promocję także w roku 2017.
Z województw najwięcej na promocję w 2016 roku wydały: wielkopolskie, śląskie i małopolskie.

Poniżej wykres przedstawiający wydatki województw na promocję (fot.marketingmiejsca.com)

Trudno jednak o podobnym, wyraźnym trendzie mówić w przypadku miast. Niektóre zwiększają swoje budżety na promocję, inne zaś dokonują znacznych oszczędności w tym zakresie. Często okazuje się również, że w czasie roku budżetowego wydatki na działania promocyjne wzrastają.

Najwięcej z miast na działania promocyjne w 2016 roju wydały Katowice - 17,5 mln, Łódź - 16,1, Warszawa - 13,6 i Toruń - 13,2 mln zł.

Wrocław przeznaczył na działania promocyjne 8 mln zł. Dużo wydały także: Gdańsk - 10,5 mln, Bydgoszcz 12,7 mln, Lublin 6 mln, Kraków 7 mln, Kielce 7,4 mln.

Znacznie mniejsze kwoty na promocję przeznaczyły m.in. Częstochowa 5 mln, Rzeszów 4,1 mln, Zielona Góra 2,8 mln, Gorzów Wlkp. 467 tys., Płock 3 mln, Radom 2 mln, Opole 1,1 mln, Przemyśl 344 tys., Białystok 3,4 mln, Gdynia 3,5 mln, Bielsko-Biała 1,1 mln,
Gliwice 2,4 mln, Tychy 694 tys., Poznań 3,5 mln, Szczecin 3,8 mln zł.

- Analizowałem nie tylko samą wartość budżetów promocyjnych, ale również najważniejsze działania realizowane przez ponad 70 polskich samorządów, zarówno wojewódzkich, jak i miejskich. Okazuje się, że powtarzającym się w wielu samorządach działaniem była promocja przy okazji Światowych Dni Młodzieży – komentuje Robert Stępowski, autor raportu, ekspert ds. marketingu terytorialnego.

Z raportu wynika, że to wydarzenie z udziałem papieża Franciszka sprawiło, że oczy znacznej części, zwłaszcza katolickiego świata, w 2016 roku zwrócone były na Polskę. Bez wątpienia, wizerunkowo najbardziej skorzystały na tym Małopolska i Kraków. Jednak nim zagraniczni pielgrzymi udali się na miejsce głównych uroczystości, najpierw spędzali kilka dni w diecezjach na terenie całej Polski, uczestnicząc w przygotowanych przez samorządy specjalnie dla nich wydarzeniach, mających zaprezentować daną JST lub region z jak najlepszej strony.





REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.