PARTNER PORTALU
  • BGK

Przewodnik „Sprzątamy reklamy” pomoże w walce z reklamowym chaosem?

  • MIW    9 października 2017 - 20:48
Przewodnik „Sprzątamy reklamy” pomoże w walce z reklamowym chaosem?
Polskie miasta mają problem z estetyką przestrzeni publicznej. (fot. mat. Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim)

Od środy (11.10) w internecie dostępny będzie wirtualny przewodnik dla wszystkich zainteresowanych estetyką przestrzeni publicznej. Opracowało go Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim. W przewodniku znalazły się zarówno porady prawne, jak i baza wiedzy o dobrych praktykach z całej Polski.




• Jak zapewniają przedstawiciele Stowarzyszenia, to pierwszy w Polsce tak różnorodny zbiór informacji o regulacjach reklamowych, przyczynach chaosu wizualnego i metodach walki z nim.

• Wirtualny przewodnik dostępny jest na stronie www.sprzatamyreklamy.pl.

• Moment opublikowania przewodnika nie jest przypadkowy. We wrześniu minęły dwa lata od wejścia w życie tzw. ustawy krajobrazowej, która miała umożliwić samorządom skuteczniejszą walkę z reklamowym chaosem w przestrzeni publicznej.

- Projekt „Sprzątamy reklamy”, który powstał we współpracy z Fundacją Training Projects, to odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z tworzeniem lokalnej polityki reklamowej. Przygotowane przez prawników interpretacje przepisów pokażą samorządowcom różne sposoby uporządkowania reklam na terenie gminy – od uchwał krajobrazowych, przez parki kulturowe po powoływanie plastyka miejskiego. Nie uciekamy też od omówienia potencjalnych pułapek, na które trzeba uważać przy wdrażaniu nowych regulacji - mówi Aleksandra Stępień-Dąbrowska, członkini zarządu Miasto Moje A w Nim.

Czytaj : Ustawa krajobrazowa ma już dwa lata. I wciąż pozostaje… eksperymentem

Podkreśla przy tym jednak, że „Sprzątamy reklamy” to nie tylko poradnik dla urzędników, ale też baza dobrych praktyk reklamowych z całej Polski. Członkowie Stowarzyszenia opisali dziesiątki działań aktywistów, urzędników i zwykłych mieszkańców – jest m.in. akcja liczenia reklam z Częstochowy, Retrościana z Bydgoszczy, współpraca z przedsiębiorcami w ramach poznańskiego projektu „Wilda na Glanc” czy konkursy na najpiękniejsze szyldy z Lublina, Gdyni Łodzi. Bazę uzupełnia zbiór porad na temat podstawowych zagadnień dotyczących nielegalnej reklamy i sposobów reagowania na nią, a także dane teleadresowe do plastyków miejskich, inspektorów nadzoru budowlanego, konserwatorów zabytków oraz lokalnych stowarzyszeń i inicjatyw, u których można szukać pomocy.

- Chcieliśmy w jednym miejscu zebrać wiedzę, którą zdobyliśmy przez 10 lat istnienia stowarzyszenia Miasto Moje A w Nim i w przystępny sposób przekazać ją dalej. Zawsze chodziło nam o edukację i promowanie pozytywnych wzorców – o to, by pokazać, że warto wyjść z inicjatywą i zmieniać przestrzeń wokół siebie. Taki jest właśnie portal „Sprzątamy reklamy”. Projekt w zamyśle ma się cały czas rozwijać i aktualizować – zapraszamy więc do współpracy – podkreśla Aleksandra Stępień-Dąbrowska.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.