PARTNER PORTALU
  • BGK

Przyjazny Urząd 2016, laureaci: Oni stawiają na jakość w relacjach z klientem

  • MN    13 lipca 2016 - 15:43
Przyjazny Urząd 2016, laureaci: Oni stawiają na jakość w relacjach z klientem

Łącznie nagrodzono 26 urzędów. Niektóre kolejny raz z rzędu, jak Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego (fot. Tomasz Stefański/mazovia.pl)

• „Przyjazny Urząd” to konkurs wyróżniający instytucje, które na pierwszym miejscu stawiają jakość w relacjach z klientem.
• W tym roku łącznie nagrodzono 26 urzędów, m.in. urzędy miast i gmin, starostwa powiatowe, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie.
• To była druga edycja konkursu. Gala finałowa odbyła się 12 lipca w Pałacu Polskiej Akademii Nauk w Jabłonnie pod Warszawą.




Organizatorem nagrody „Przyjazny Urząd” jest Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości w Katowicach. Zdaniem instytutu, budowanie odpowiednich relacji urzędu z jego klientami jest istotą administracji publicznej i stanowi o jakości jej funkcjonowania. Ci najlepsi otrzymują znak jakości „Przyjazny Urząd”, który przyznawany jest w celu propagowania najwyższych standardów jakościowych w działalności organów administracji publicznej i ich jednostek organizacyjnych. Ma też na celu promocję urzędów, które wyróżniają się wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem w działaniu oraz wysokim poziomem kompetencji fachowych zatrudnionych kadr.

Czytaj też: Access City Award 2017: Które miasto najbardziej przychylne starszym i niepełnosprawnym?

Nie bez znaczenia jest również element promowania jednostek administracji publicznej o szczególnych osiągnięciach we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie odnoszącym się do obsługi interesanta i jakości usług publicznych.

Nagrodę przyznaje kapituła do której należą naukowcy specjalizujący się w problematyce administracji publicznej i zarządzania jakością, a także przedstawiciele środowisk praktyków zarządzania publicznego.

Czytaj też: Krakowski projekt finalistą międzynarodowego konkursu

W skład kapituły tworzą badacze pracujący m.in. na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie Wrocławskim, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II.

W gali finałowej drugiej edycji konkursu „Przyjazny Urząd” wzięło udział blisko 100 osób, wśród których znaleźli się przedstawiciele sektora administracji publicznej, nauki i biznesu. Łącznie nagrodzono 26 jednostek administracji publicznej.

Nagrody Przyjazny Urząd 2016 w poszczególnych kategoriach - laureaci:

Urzędy miast i gmin

Województwo lubelskie

Urząd Gminy Baranów

Województwo śląskie

Urząd Gminy Ciasna

Województwo warmińsko-mazurskie

Urząd Gminy Kurzętnik

Urząd Miasta i Gminy Lidzbark

Województwo dolnośląskie

Urząd Gminy Polkowice

Województwo podkarpackie

Urząd Gminy w Zarszynie (urząd wyróżniony po raz drugi)

Urząd Miasta Stalowa Wola

Województwo małopolskie

Urząd Gminy Wielka Wieś

Województwo wielkopolskie

Urząd Miasta i Gminy Gołańcz

Urząd Miejski Kościana

Województwo łódzkie

Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej (urząd wyróżniony po raz drugi)

Urząd Miejski w Łęczycy

Starostwa powiatowe

Starostwo Powiatowe w Białobrzegach

Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej

Starostwo Powiatowe w Lidzbarku Warmińskim

Starostwo Powiatowe w Piszu

Starostwo Powiatowe w Zawierciu

Urzędy marszałkowskie







KOMENTARZE (1)

  • Józef Bogdan. , 2016-07-19 13:44:30

    To jest jedna z przesłanek końca świata, starostwo w Piszu jako najprzychylniejszy i najbardziej kompetentny Urząd. To żenada, wystarczyło oglądać programy TV ,,Interwencja,, a także <<Państwo w Państwie,, nie mówiąc o wiedzy i umiejętnościach urzędników. Czysta kpina.