PARTNER PORTALU
  • BGK

Raport: Wydatki i działania promocyjne miast i województw 2017-2018

  • pt    8 maja 2018 - 18:18
Raport: Wydatki i działania promocyjne miast i województw 2017-2018
Wrocław najlepiej promującym się miastem Polski (fot.wroclaw.pl)

Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w 2017 r. samorządy wydały na promocję niemal 719 mln zł, czyli o 53 mln więcej niż rok wcześniej.




  • Wrocław - w ocenie pracowników działów marketingu z dużych miast całej Polski - prowadzi najlepszą promocję własnej marki.
  • Na kolejnych miejscach znalazły się Gdańsk i Łódź.
  • Wydatki na promocję w polskich miastach są bardzo rozbieżne - w Gorzowie Wielkopolskim w 2017 r. było to 505 tysięcy, w Kielcach 10 mln złotych.

Dane pochodzące Ministerstwa Finansów potwierdzają, że samorządy w 2017 roku wydały na promocję rekordową kwotę niemal 719 mln zł. Rok wcześniej było to 666 mln zł, a w 2015 - 677 mln zł - wynika z raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów 2017-2018”. 

Analizie poddano budżety promocyjne aż 91 polskich samorządów (miejskich i wojewódzkich).

- To wyjątkowy raport. Serwis MarketingMiejsca.com.pl ma już 10 lat. W żadnej z dotychczasowych edycji nie analizowałem aż tylu budżetów i działań promocyjnych. Na dodatek okazuje się, że rok 2017 był rekordowy pod względem ogólnej, kwoty jaką polskie samorządy wydały na promocję - mówi Robert Stępowski, autor raportu i jeden z najbardziej znanych w Polsce ekspertów ds. marketingu terytorialnego.

Wydatki miast wojewódzkich na promocję (wykres:marketingmiejsca.com.pl)

W tegorocznej edycji raportu sami urzędnicy odpowiedzialni za promocję, wybierali, które miasta promują się najlepiej. Branża stwierdziła, że w minionych dwóch latach, najbardziej efektywnie robił to Wrocław.

- Tak naprawdę Wrocław już od kilku lat spija śmietankę z tego, co wypracował przez lata dzięki swoim konsekwentnym działaniom marketingowym -  wyjaśnia Robert Stępowski.

- To efekt silnej i rozpoznawalnej marki miejscowości, ale zapewne i ostatnich dużych wydarzeń związanych z Europejską Stolicą Kultury, czy ubiegłorocznym igrzyskami The World Games - dodaje ekspert.

Na stolicę Województwa Dolnośląskiego głos oddało 20 proc. głosujących samorządowców. Na drugim miejscu znalazł się Gdańsk - otrzymując 13 proc. głosów. Na podium znalazła się jeszcze Łódź z 11 proc. poparciem. Na czwartym miejscu z  identycznym, dwuprocentowym, wskazaniem znalazło się aż siedem samorządów: Częstochowa, Poznań, Lublin, Katowice, woj. małopolskie, Rybnik i Słupsk. W  badaniu zgodziło się wziąć udział 163 przedstawicieli różnej wielkości miast, reprezentujących każdy region Polski.

Wśród miast wojewódzkich najwięcej na promocję wydają: Warszawa (23,2 mln zł), Katowice (20,2), Toruń 15 mln, Kielce 10,2. Zaś najmniej: Gorzów Wielkopolski (505 tys.) i Zielona Góra (1,1 mln). Warto zwrócić uwagę, że Łódź w 2017 wydała na ten cel tylko 2,2 mln złotych.

Wydatki promocyjne województw (opr. marketingmiejsca.com.pl)





REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.