PARTNER PORTALU
  • BGK

Rządowe firmy wykupią Polska Press przed wyborami samorządowymi? Agora w ogniu krytyki

  • pt    21 października 2016 - 18:35
Rządowe firmy wykupią Polska Press przed wyborami samorządowymi? Agora w ogniu krytyki
Nakłady gazet gwałtownie spadają (fot.helpmac.pl)

• Zdaniem Pawła Fąfary, redaktora naczelnego Polska Press Grupy, „Gazeta Wyborcza” podała informacje o możliwym przejęciu firmy przez państwową spółkę, bo sama ma poważne kłopoty.
• Ale to jest bajkopisarstwo, ale to są bzdury i kompletna ignorancja. Wyjątkowy bełkot - ocenia doniesienia „GW” Paweł Siennicki, redaktor naczelny „Polski Metropolii Warszawskiej”.




W czwartek (20 października) „Gazeta Wyborcza” zamieściła artykuł Wojciecha Czuchnowskiego informujący, że w obozie rządzącym rozważany jest zakup Polska Press Grupy przez któryś z państwowych podmiotów. Miałoby to nastąpić przed wyborami samorządowymi w 2018 roku, żeby PiS miał większy wpływ na przekaz medialny w regionach w czasie kampanii wyborczej – pisze portal wirtualnemedia.pl.

Według informatora „GW” kupującym może być PKO BP. Członek zarządu banku Maks Kraczkowski, wcześniej poseł PiS, zaprzeczył tym informacjom, tłumacząc że wzięły się one z żartu osoby z kierownictwa spółki. Również rzeczniczka prasowa Polska Press Grupy je zdementowała, informując, że właściciel spółki nie prowadzi rozmów o sprzedaży jej udziałów.

W piątek na łamach dzienników regionalnych wydawanych przez Polska Press Grupę zamieszczono tekst Pawła Fąfary, redaktora naczelnego i członka zarządu wydawnictwa, krytykujący doniesienia „GW”.

Jak piszą wirtualnemedia.pl Fąfara sugeruje, że wzięły się one z faktu, że Agora ma ostatnio kłopoty w sektorach, w których konkuruje z Polska Press Grupą.

Tydzień temu ukazał się ostatni numer bezpłatnego dziennika „Metrocafe.pl” i ogłoszono rozpoczęcie zwolnień grupowych w Agorze, które do końca br. obejmą maksymalnie 135 pracowników. Z początkiem tego tygodnia podwyższono ceny większości wydań „Gazety Wyborczej, nastąpiło też sporo zmian w kierownictwie redakcji.

Zdaniem Fąfary „Gazeta Wyborcza” nie zarabia już tak dużo jak wcześniej z reklam instytucji i firm państwowych z powodu ostrego krytykowania obecnego obozu rządzącego.

W pierwszej połowie br. łączne wpływy reklamowe „GW” zmalały w skali roku o 21,4 proc., do 41,2 mln zł.

Do artykułu „Gazety Wyborczej” odniósł się również Paweł Siennicki, redaktor naczelny „Polski Metropolii Warszawskiej”. - Przeczytałem tekst Wojciecha Czuchnowskiego. Ale to jest bajkopisarstwo, ale to są bzdury i kompletna ignorancja. Wyjątkowy bełkot - napisał w czwartek na Twitterze.

Polska Press Grupa wydaje gazety „Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Polski”, „Dziennik Zachodni”, „Gazeta Krakowska”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Gazeta Wrocławska”, „Gazeta Współczesna”, „Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Kurier Poranny”, „Polska The Times Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Echo Dnia”, „Nowiny”, „Głos Dziennik Pomorza”, „Express Bydgoski” i „Nowości Toruńskie”.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.