PARTNER PORTALU
  • BGK

Samorząd Rybnika zadowolony z promocji miasta w serialu telewizyjnym

  • PAP/rs    20 lutego 2018 - 17:47
Samorząd Rybnika zadowolony z promocji miasta w serialu telewizyjnym
Samorząd Rybnika w ub. roku przeznaczył blisko 370 tys. zł na promocję miasta w serialu telewizyjnym "Diagnoza". (Fot. Shutterstock.com)

Samorząd Rybnika, który w ub. roku przeznaczył blisko 370 tys. zł na promocję miasta w serialu telewizyjnym "Diagnoza", pozytywnie ocenia osiągnięty dzięki temu efekt wizerunkowy. Wyliczono, że nazwa miasta w kontekście serialu była wymieniana w mediach i internecie prawie 2,5 tys. razy.




  • Jak podał Urząd Miasta, koszt promocji Rybnika w jednym sezonie serialu to niecałe 370 tys. zł. Dzięki temu w serialu pojawiają się liczne ujęcia zarówno obiektów, w których toczy się akcja, jak i zdjęcia z lotu ptaka; wielokrotnie pada również nazwa miasta.
  • Powodzenie, jakim cieszy się ten medyczno-obyczajowy serial, i popularność, jaką osiągnął wśród jego widzów Rybnik, pozwala dziś miastu na sukcesywne "odcinanie kuponów" - ocenił prezydent Rybnika Piotr Kuczera
  • Z przeprowadzonej analizy wynika, że od 1 kwietnia do 15 grudnia 2017 r. w prasie, internecie i telewizji ukazało się w sumie 2464 informacji poświęconych jednocześnie serialowi "Diagnoza" i Rybnikowi. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy tych informacji to 7,3 mln zł.

- Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że promocja Rybnika poprzez serial była bardzo dobrą decyzją. Powodzenie, jakim cieszy się ten medyczno-obyczajowy serial, i popularność, jaką osiągnął wśród jego widzów Rybnik, pozwala dziś miastu na sukcesywne "odcinanie kuponów" - ocenił prezydent Rybnika Piotr Kuczera podczas wtorkowej konferencji prasowej.

Od wtorku, przez kilkanaście kolejnych wtorkowych wieczorów, na antenie stacji TVN będzie można śledzić losy bohaterów drugiego sezonu serialu "Diagnoza", którego akcja dzieje się w Rybniku - dzięki tzw. city placement, czyli promocji miasta poprzez lokowanie produktu turystycznego.

Jak podał we wtorek Urząd Miasta, koszt promocji Rybnika w jednym sezonie serialu to niecałe 370 tys. zł. Dzięki temu w serialu pojawiają się liczne ujęcia zarówno obiektów, w których toczy się akcja, jak i zdjęcia z lotu ptaka; wielokrotnie pada również nazwa miasta. Serialowi towarzyszy promocja zawiązana z obecnością na ekranie znanych aktorów, którzy np. w wywiadach są pytani o serial i Rybnik.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że od 1 kwietnia do 15 grudnia 2017 r. w prasie, internecie i telewizji ukazało się w sumie 2464 informacji poświęconych jednocześnie serialowi "Diagnoza" i Rybnikowi. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy tych informacji to 7,3 mln zł.

- W badanym okresie temat właściwie nie znikał z agendy medialnej. Największa intensywność publikacji przypadała na czerwiec i wrzesień 2017 r. Pod względem liczby publikacji wyraźnie dominował przekaz w przestrzeni internetu, co nie odbiega od obecnie obowiązujących standardów, jednak pod względem wartości ekwiwalentu dominowały przekazy prasowe, głównie regionalne - powiedział naczelnik wydziału promocji Urzędu Miasta w Rybniku Robert Cebula.

- Niemniej to publikacje w tytułach ogólnopolskich zapewniły tak dużą ekwiwalentność w tym segmencie badania. Na szczególną uwagę zasługują tu wysokonakładowe, popularne magazyny telewizyjne oraz tabloidy, które na swoich łamach rekomendowały serial "Diagnoza" także w kontekście miasta Rybnika - dodał naczelnik.

Duży zasięg informacji i dotarcie do szerokiego pod względem geograficznym grona odbiorców (w grupie 16-49 lat) zapewniły przede wszystkim publikacje w kanałach Grupy TVN.

- Dzięki obecności w popularnym serialu staliśmy się rozpoznawalni, a to wielka wartość, którą możemy teraz zwielokrotniać choćby w ramach udziału w targach turystycznych. Jestem też spokojny o dalsze losy kręconego w naszym mieście filmu - powiedział prezydent Kuczera.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.