PARTNER PORTALU
  • BGK

Siechnice: Gmina z patentem na zadowolonych mieszkańców

  • aw    16 października 2017 - 14:54
Siechnice: Gmina z patentem na zadowolonych mieszkańców
Burmistrz Siechnic Milan Ušák nie kryje zadowolenie z wyników badania (fot.: mat.pras/UM Siechnice)

Cztery miesiące, 3105 opinii i aż 89 proc. pozytywnych ocen jakości obsługi – w Siechnicach zakończył się właśnie pilotażowy projekt badania satysfakcji klientów urzędu z wykorzystaniem systemu OpinionCare. Podwrocławska gmina jako pierwsza w Polsce zdecydowała się poddać ocenie mieszkańców poprzez zastosowanie tej technologii zbierania opinii.




Przypomnijmy - terminale OpinionCare stanęły w Urzędzie Miejskim w Siechnicach na początku czerwca. Przez 4 miesiące mieszkańcy odpowiadali na pytanie „Czy jesteś zadowolony z obsługi w urzędzie?” poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku z uśmiechniętą, neutralną lub smutną „buźką”, a wyniki były na bieżąco obserwowane przez panel użytkownika.

Urządzenia stały bezpośrednio przy punktach obsługi mieszkańców, więc do wyrażenia opinii wystarczyło kilka sekund.

W gminie Siechnice mieszka prawie 20 tysięcy osób. Zakładając, że jeden klient urzędu oddawał jeden głos, przez 4 miesiące udało się poznać opinie co szóstego z nich.

- Te kilka miesięcy stałej obserwacji opinii mieszkańców przyniosło nam wiele ciekawych wniosków. Przede wszystkim, że udaje nam się utrzymywać wysoki poziom jakości obsługi, bo w każdym miesiącu odsetek zadowolonych wynosił powyżej 85 proc.- podkreśla burmistrz Siechnic Milan Ušák. - Zidentyfikowaliśmy też te wydziały, w których wyniki były minimalnie niższe. Przyjrzymy się im szczególnie, by jeszcze poprawić ten wskaźnik.

Wynik potwierdza, że działania urzędu gminy na rzecz utrzymania wysokiego poziomu jakości obsługi przynoszą efekty. Urzędnicy biorą udział w cyklicznych szkoleniach, a wybudowany 5 lat temu budynek urzędu zdecydowanie podniósł komfort korzystania z jego usług. Urządzenia OpinionCare były też istotnym argumentem przy odnawianiu certyfikatu ISO 9001.

- Terminale do stałego monitoringu opinii wpisują się w trend tzw. pulse survey, czyli badań pulsacyjnych, popularnego na zachodzie modelu pozyskiwania informacji zwrotnej „tu i teraz” – zauważa Agata Potarzycka-Szczerba z Insight Lab, firmy dystrybuującej urządzenia OpinionCare. - Od kilku lat obserwujemy, że włodarze polskich gmin coraz częściej sięgają po rozwiązania znane z rynków komercyjnych. To najlepszy dowód na to, że utrzymywanie wysokich standardów obsługi klientów jest dziś jednym z priorytetów samorządów, a czasy źle kojarzonych „petentów” już dawno minęły.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • wyborca, 2017-10-18 20:20:28

    Za pieniądze czy też nie, to nieistotne. Ważne, że mieszkańcy tego miasta mogą się wypowiedzieć, a ich głos jest wysłuchany. Ja chciałbym w kilku urzędach z którymi mam do czynienia, aby była możliwość wciśnięcia „odpowiedniej” buźki. Niestety, pewnie się nie doczekam…
  • Korektor, 2017-10-18 12:16:04

    Do Pres: Gmina nie zapłaciła za to ani jednej złotówki!!! Może przed napisaniem "ile to kosztuje i kto za to zapłacił" i ze względu na brak wiedzy w tym temacie, warto sprawdzić u źródła: siechnice.gmina.pl/aktualnosc-2590-prawie_90_klientow_urzedu_miejskiego.html
  • Pres, 2017-10-18 07:15:28

    Absolutnie jestem przeciwny wydawaniu publicznych pieniędzy na takie "innowacje". Po pierwsze jaki wniosek wyciągnie burmistrz z tych 70, 80 czy 90% zadowolonych. To nie żadne wiarygodne reprezentatywne badanie dające podstawy do wyciągania konstruktywnych wniosków, a poczucie załatwienia ...sprawy za pomocą "buźki". Z czego są zadowoleni, z czego nie są zadowoleni. To nic więcej jak trwonienie publicznych pieniędzy!!! Innowacja dla naiwnych. Gratuluję łatwowierności.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.