PARTNER PORTALU
  • BGK

Siechnice: Urząd z nowym pomysłem na lepszą obsługę

  • aw    26 czerwca 2017 - 15:24
Siechnice: Urząd z nowym pomysłem na lepszą obsługę
Mieszkańcy odpowiadają poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku z uśmiechniętą, neutralną lub smutną „buźką” (fot.pixabay)

- Urząd powinien działać jak dobrze naoliwiona maszyna, a o to, czy tak rzeczywiście jest, pytamy bezpośrednio zainteresowanych, czyli mieszkańców – mówi burmistrz Siechnic Milan Ušák.




• Podwrocławska gmina Siechnice jako pierwsza w Polsce rozpoczęła badania opinii mieszkańców z wykorzystaniem systemu OpinionCare.

• Terminale wyposażone w charakterystyczne „buźki” stanęły na terenie urzędu miejskiego.

• Dzięki nim władze gminy mogą na bieżąco monitorować poziom zadowolenia mieszkańców.

Urządzenia stoją w pobliżu punktów obsługi mieszkańca w Urzędzie Miejskim w Siechnicach. Klienci urzędu odpowiadają na pytanie „Czy jesteś zadowolony z obsługi w urzędzie?” poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku z uśmiechniętą, neutralną lub smutną „buźką”. Wyniki są zapisywane w systemie komputerowym. W ten sposób władze gminy na bieżąco pozyskują oceny na temat jakości obsługi w urzędzie.

- Urząd powinien działać jak dobrze naoliwiona maszyna, a o to, czy tak rzeczywiście jest, pytamy bezpośrednio zainteresowanych, czyli mieszkańców – mówi burmistrz Siechnic Milan Ušák. – Chcemy utrzymywać wysoki poziom usług w naszym urzędzie, w czym z pewnością pomoże stały monitoring opinii. Jeden z terminali jest ustawiony obok mojego gabinetu, więc każdy może ocenić również spotkania ze mną - dodaje.

Już w pierwszym tygodniu użytkowania terminali w systemie zarejestrowana ponad 400 opinii, na razie w zdecydowanej większości pozytywnych. Informacje zebrane przez urządzenia OpinionCare uzupełnią dane, pozyskiwane przez gminę do tej pory poprzez „tradycyjne” badania ankietowe.

- Narzędzia stałego monitoringu opinii coraz częściej można spotkać w sklepach czy centrach usługowych, jednak w przypadku instytucji publicznych to wciąż nowość – zauważa Agata Potarzycka-Szczerba z firmy badawczej Insight Lab. – Pilotaż w Siechnicach ma pokazać, jak tego typu urządzenia mogą wpływać na funkcjonowanie urzędu: z jednej strony monitorować opinie mieszkańców, z drugiej motywować do stałego podnoszenia jakości usługi.

Pilotaż urządzeń OpinionCare w Siechnicach potrwa do września. Po tym czasie władze gminy przeanalizują wyniki i zdecydują jakie kroki podjąć, by utrzymać lub wzmocnić jakość obsługi w urzędzie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.