PARTNER PORTALU
  • BGK

Tour de Pologne jedzie dzięki wsparciu miast

  • wnp.pl    30 maja 2016 - 13:36
Tour de Pologne jedzie dzięki wsparciu miast

Czesław Lang należy do najlepiej zarabiających Polaków w branży sportowej (fot.wnp.pl)

• Bez współpracy z samorządami trudno byłoby zorganizować taki wyścig, są samorządy, które świadomie do tego podchodzą – mówi Czesław Lang organizator Tour de Pologne.
• Budżet tegorocznego wyścigu to prawie 4 mln euro.




Wyścig kolarski Tour de Pologne to jedna z największych imprez sportowych w Polsce.
Tegoroczna edycja imprezy odbędzie się od 12 do 18 lipca.

Wyścig rozpocznie się etapem z Radzymina do Warszawy a zakończy jazdą indywidualną na czas po ulicach Krakowa. Wsparcie, także finansowe, organizatorzy TdP otrzymują od sponsorów, ale i od samorządów miejscowości, przez które wyścig będzie przejeżdżał.

Czytaj też: Tour de Pologne nie dla wszystkich

- Bez współpracy z samorządami trudno byłoby zorganizować taki wyścig, są samorządy, które świadomie do tego podchodzą. Taka impreza to wielkie wyzwanie organizacyjne, niezbędna jest m.in. zmiana organizacji ruchu. W zamian mieszkańcy otrzymują wiele atrakcji, jak np. wyścig dla dzieci i młodzieży Nutella Mini Tour de Pologne, w którym w 2015 r. w siedmiu miastach udział wzięło prawie 3 tys. uczestników – zapewnia Czesław Lang w rozmowie z wnp.pl.

Dodatkową korzyścią jest promocja miast. W 2015 r. Tour de Pologne był pokazywany w 120 państwach na całym świecie, były to transmisje bezpośrednie oraz powtórki. Oprócz telewizji wyścig był promowany m.in. w kinach oraz na bilbordach.

- Wartość zwrotu z działań reklamowych i promocyjnych podczas Tour de Pologne jest bardzo duży. Po każdym wyścigu dajemy naszym partnerom raport w którym pokazujemy, jak zostali przedstawieni i co zyskali – dodaje Czesław Lang.

Zapowiada, że w tym roku działania promocyjne wyścigu zostaną znacznie zintensyfikowane, ponieważ pojawiła się konkurencja w postaci mistrzostw Europy w piłce nożnej i olimpiady.

Jednym z miast, które od kilku lat współpracują z organizatorami Tour de Pologne są Katowice.

- W tym roku wartość umowy Katowic na organizację etapu wynosi 0,5 mln zł. To są bardzo dobrze zainwestowane pieniądze, dzięki temu otrzymujemy trzy korzyści. Po pierwsze znakomitą walkę najlepszych na świecie sportowców na ulicach Katowic przy świetnej organizacji wyścigu. Drugi aspekt to świetny przekaz promocyjny, ponieważ zmagania kolarzy pokazywane są na tle Katowic i pokazują przemianę, jaką przechodzą Katowice. Trzecia korzyść to emocje sportowe, jakie mogą odczuć kibice. Zapraszamy nie tylko przed telewizory, ale także na ulice Katowic, gdzie przygotowujemy specjalne miejsca do kibicowania – mówi Waldemar Bojarun, wiceprezydent Katowic.

Tak jak w latach poprzednich, tak i w tym roku w Katowicach kolarze przejadą kilka rund, tam też będzie meta etapu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!








KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




NAJPOPULARNIEJSZE W PORTALU




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI



Wyszukiwarki

Polecane oferty: