PARTNER PORTALU
  • BGK

Uchwała Krajobrazowa: tak będzie wyglądał Gdańsk bez agresywnych reklam

  • JP    9 lutego 2018 - 15:20
Uchwała Krajobrazowa: tak będzie wyglądał Gdańsk bez agresywnych reklam
Intencją Uchwały Krajobrazowej jest m.in. ochrona wartościowych elewacji budynków (Fot. UM w Gdańsku)

W piątek 9 lutego odbyła się w Gdańsku konferencja prasowa dotycząca Uchwały krajobrazowej. W trakcie konferencji przedstawiono główne założenia ustawy oraz wizualizacje zmian w najbardziej reprezentacyjnych punktach miasta.




W czerwcu 2016 r. portal gdansk.pl przeprowadził ankietę internetową, w której wzięło udział 5,5 tys. respondentów. Okazało się, że 71 proc. z nich jest przeciw reklamie na elewacji, po ±90 proc. za co najmniej restrykcyjnymi zasadami dla m.in: terenów zieleni, Pasa Nadmorskiego, Śródmieścia, Wrzeszcza, Oliwy, Brzeźna (±2 proc.), a 96 proc. za restrykcyjnymi zasadami dla Głównego Miasta.

Intencją planowanej Uchwały Krajobrazowej jest zadośćuczynienie tym oczekiwaniom, w tym m.in. ochrona wartościowych elewacji budynków, usunięcie tzw. „potykaczy” zawężających chodniki, zakaz umieszczania banerów na płotach i zwiększenie bezpieczeństwa przy drogach.

W ramach ustawy podzielono Gdańsk na 8 obszarów i zróżnicowanym charakterze estetycznym. Zdefiniowano też 19 typów reklam i określono, które są dopuszczalne w jakich sytuacjach.

Mieszkańcy Gdańska mogą też przyjrzeć się przykładom 6 ważnych miejsc, które zmienią się po wejściu ustawy w życie.

 

 

 

 

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.