PARTNER PORTALU
  • BGK

Ulice handlowe w Polsce: W jakim kierunku zmierza rozwój ulic?

  • PropertyNews.pl/AT    15 stycznia 2018 - 09:49
Ulice handlowe w Polsce: W jakim kierunku zmierza rozwój ulic?
Polski rynek ulic handlowych na mapie Europy jest stosunkowo młody (Renata Kamińska, fot.propertynews.pl)

W Polsce bardzo ciekawy trend. Podczas gdy w tych miastach rynek ulic handlowych zdominowany został przez marki modowe i biżuteryjne, a oferta restauracyjna jest jedynie ich dopełnieniem, w naszym kraju to właśnie gastronomia stała się najważniejszym najemcą. W najbliższym czasie należy spodziewać się dalszego rozwoju tego sektora.




W Europie miejskie promenady, jakimi są ulice handlowe, przyciągają klientów bogatą ofertą modowo biżuteryjną. Tymczasem w Polsce główne ulice miast należą do sektora gastronomicznego. O tym, w jakim kierunku zmierza rozwój polskich ulic handlowych mówi Renata Kamińska, Senior Property Negotiator CBRE.

Polski rynek ulic handlowych na mapie Europy jest stosunkowo młody. Ich rozwój został zahamowany po drugiej wojnie światowej, a niewiele po 89 r. do Polski wkroczył nowy format w postaci centrów handlowych, które ukształtowały nasze nawyki handlowe i spowodowały, że klient w Polsce oczekuje pełnej oferty pod jednym dachem.

Czytaj też: Ulice handlowe zmieniają charakter. Tego trendu nie da się odwrócić

Obecnie widzimy w Polsce bardzo ciekawy trend, zupełnie inny od tego, który obserwujemy w Pradze czy Berlinie. Podczas gdy w tych miastach rynek ulic handlowych zdominowany został przez marki modowe i biżuteryjne, a oferta restauracyjna jest jedynie ich dopełnieniem, w Polsce to właśnie gastronomia stała się najważniejszym najemcą na ulicach - wskazuje Renata Kamińska, Senior Property Negotiator CBRE.

Jak dodaje, w najbliższym czasie należy spodziewać się dalszego rozwoju tego sektora, także dzięki projektom takim jak: Hala Koszyki, Hala Gwardii czy, ulica Francuska. - Spodziewamy się też, że dzięki oddaniu takich projektów, jak Ethos na Placu Trzech Krzyży, czy Hotel Rafflles Europejski, marki modowe, które rozpoczną swoje funkcjonowanie w 2018 r. uruchomią efekt domina i spowodują, że kolejne nieobecne brandy modowe, niedługo otworzą swoje flagowe sklepy w naszym kraju.

Cały artykuł i wideo zobacz tutaj

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.